WIZ Blog

Nazaj

Varčevanje z gorivom

  1. avtor: WIZ | 18 dec 2015

    Žolna ali šparovček?

    Pri izbiri avtomobila je podatek o porabi goriva srednje pomemben, saj je treba vedno skleniti kompromis med ceno vozila, močjo motorja, opremljenostjo in porabo goriva. Sodobne tehnologije in izboljšave motorjev so stvari postavile nekoliko na glavo, saj so lahko tudi močni motorji razmeroma varčni. Poleg izgub zaradi tehničnih sklopov na porabo vplivajo še drugi dejavniki, na katere v tovarni ne morejo vplivati:

    • vreme,
    • stanje avtomobila,
    • način voznikove vožnje.

    Zato ni čudno, da ima isti avto, če ga vozijo različni vozniki, povsem drugačno porabo, številke pa se lahko med seboj precej razlikujejo. Enako bi se zgodilo tudi v primeru, da bi se podobna voznika z enakima avtomobiloma vozila v službo, vendar bi eden ves čas vozil po avtocesti, drugi pa v koloni v center mesta. Porabi bi bili povsem različni.

    Vpliv vremena

    Vreme in vremenske razmere pomembno vplivajo na porabo goriva. V mrzlem vremenu motor potrebuje več časa, da se segreje na delovno temperaturo, mraz vpliva na viskoznost maziv in trdoto gum. Kratke mestne vožnje v mrzlem vremenu so najbolj potratne, saj se motor ne more ogreti na delovno temperaturo. Poraba je večja tudi zaradi goriva, ki ga pozimi obogatijo z zimskimi dodatki. Pozimi kljub mrazu ni priporočljivo ogrevanje na mestu, ampak je treba takoj odpeljati in voziti z zmernimi vrtljaji motorja. Poletne temperature so motorju in gorivu bolj prijazne, porabo pa poleti poveča uporaba klimatske naprave. Večji kotalni upor in s tem večjo porabo goriva povzroči tudi vožnja v močnih nalivih in po slabših cestah.

    Vpliv stanja vozila

    Na porabo poleg trenja v notranjosti motorja in menjalnika vplivata še dva pomembna upora, zračni in kotalni. Prvi je povezan z obliko avtomobila, ki jo skušajo v tovarni čim bolj uporabno prilagoditi gibanju skozi zrak. Vsak dodatek v obliki strešnih nosilcev in strešnih kovčkov ter drugega tovora na strehi ali za avtom ga običajno poveča, s tem pa tudi porabo goriva. Ta je lahko večja za 0,5 do 2 l/100 km. Enako pomemben je tudi kotalni upor, ki je odvisen od stanja gum in ceste. Voznik mora redno preverjati tlak v gumah in ga vzdrževati v priporočenem območju, sicer poraba spet naraste – lahko tudi do 40 %. Tudi zimske gume poleti niso najboljša izbira za varčno vožnjo.

    Poleg tovora na strehi k večji porabi pripomore tudi tovor v prtljažnem prostoru. Če se da, odstrani vse nepotrebne predmete, ki jih ne potrebuješ v avtu, saj le povečujejo težo vozila in s tem seveda tudi kotalni upor. 20 kg dodatnega tovora poveča porabo za približno 1 %.

    Vpliv načina vožnje

    Pomemben dejavnik pri porabi goriva je tudi voznik. Še tako varčen motor bo ob neprestanem priganjanju v visoke vrtljaje, sunkovitem speljevanju in zaviranju postal bolj žejen. Pomembno je, da voznik speljuje in zavira z občutkom, tekoče in nežno. To zahteva spremljanje dogajanja v prometu, pravočasno prilagajanje dogodkom in predvidevanje ter izkoriščanje sprememb. Vožnja z občutkom lahko prihrani tudi do 33 % goriva, sem pa spadajo predvsem vožnja v pravi prestavi, pospeševanje in vzdrževanje primerne hitrosti. Vztrajanje v prenizki prestavi, pogosto menjavanje prestav, nepotrebno pospeševanje in zaviranje namesto enakomerne vožnje in podobno bistveno poveča porabo. Če pri 70 km/h voziš v četrti namesto v peti prestavi, je poraba večja za kar 40 %. Včasih je dobra ideja tudi vožnja v zavetrju, pri čemer pa moraš paziti na ustrezno varnostno razdaljo. Za vsakim avtom se poleg zavetrnega »žepa« ustvarjajo tudi vrtinci zraka, ki povzročajo turbolentne tokove zraka namesto laminarnih in s tem še povečan upor.

    Če zmanjka goriva

    Navade glede polnjenja posode goriva so različne. Nekateri črpalko obiščejo že, ko kazalec na merilniku doseže polovico, drugi se vozijo še dolgo potem, ko že sveti opozorilna lučka. In tako se včasih zgodi, da goriva zmanjka. A brez skrbi, če imaš sklenjeno zavarovanje WIZ Asistent, ti bo pogodbeni izvajalec pomoči na cesti dostavil ročko z gorivom in poskrbel, da boš imel dovolj goriva do prve bencinske črpalke.