WIZ Blog

Nazaj

WIZ svetuje: nakup rabljenega avtomobila, 2. del

  1. avtor: WIZ | 26 nov 2013

    prvem zapisu o nakupu rabljenega avtomobila smo zapisali nekaj nasvetov, kako se lotiti splošnega pregleda karoserije in notranjosti vozila. No, v tokratnem zapisu pa se posvečamo poglobljenemu pregledu tehnike – motorja, pogonskega sistema in ostalega, kar mora brezhibno delovati, da nam avto služi tako, kot je treba.

    Motor

    • Preverite splošno stanje motorja. Oljni madeži, čeprav majhni, povedo marsikaj. Obenem lahko bleščeče čist motor nakazuje na to, da je bil pravkar očiščen ravno zato, da bi prikrili madeže olja. 
    • Ko zaženete motor, ali ta teče normalno? Kupec mora biti sumničav že ob najmanjših nepravilnih zvokih in šumih. Zagon motorja mora biti brezhiben, zato ga je dobro nekaj časa pustiti teči v prostem teku. Priporočljivo je, da po zagonu stopimo iz vozila in še enkrat pogledamo pod pokrov motorja. »Cviljenje« jermenov, zlovešče »zvončkljanje« kovinskih delov in še druge nezaželene zvoke je tako mnogo lažje odkriti. V prostem teku se motor tudi ne sme »zaletavati«, njegovo delovanje mora biti enakomerno. Še preden speljemo, je priporočljivo nekajkrat odločno pohoditi stopalko za plin, ob tem pa se mora motor v višje vrtljaje zavrteti brez težav in brez prevelikega hrupa.
    • Pozorno je treba pregledati sistem, v katerem kroži hladilna tekočina motorja; najprej hladilnik, nato cevi in predvsem stične točke posameznih elementov sistema. Ker se v hladilnem sistemu pri sodobnih avtomobilih ne uporablja čista voda, temveč bolj ali manj obarvane posebne tekočine, je mogoče puščanje hitro ugotoviti.
    • Akumulator mora zdržati brez težav, tudi ko prižgete vse porabnike v vozilu, njegovo ohišje pa ne sme kazati znakov poškodb. Izlitje kisline iz akumulatorja pusti na določenih delih pogonskega agregata neizbrisne sledi. Prav te lise povedo, da je bil avtomobil zaleten.

    Pregled pogonskega sistema, koles, volana in zavornega sistema

    • Ob speljevanju moramo biti posebej pozorni na delovanje sklopke. Pretaknite v prvo prestavo in počasi spuščajte pedal sklopke, ne da bi pritiskali na plin. Po približno dveh tretjinah hoda sklopke se mora avto počasi začeti premikati. Če ob do konca stisnjeni stopalki in ob premiku prestavne ročice avtomobil nekoliko strese, je to znak, da bo treba sklopko kmalu nadomestiti. Dvignite ročno zavoro in pretaknite v drugo prestavo. Poskusite speljati! Motor mora kar hitro ugasniti - če ne, pomeni, da sklopka drsi.
    • Med vožnjo pozorno opazujte delovanje menjalnika. Prestave moramo izbirati brez težav in škrtanja.
    • Tresenje volana med vožnjo lahko pomeni, da kolesa niso uravnotežena. Na ravni cesti spustite volan, da vidite, ali avto zavija. To je lahko znak, da morate opraviti optiko ali pa da je bil avto udarjen.
    • Pri ugasnjenem motorju preverite, koliko mrtvega hoda ima volan. Volan se sme zavrteti največ do dva prsta, ne da bi se prednji kolesi premaknili.
    • Zavorni pedal mora zagotavljati dobro odpornost na pritisk. Ne sme se »potopiti do dna«. Preverite, ali je v zavorni posodi dovolj zavorne tekočine.
    • Med vožnjo nežno pritiskajte na zavoro in preverite, ali se pojavi tresenje volana ali celo vozila. Če se trese, pomeni, da je nekaj narobe z diski ali s ploščicami.

    Elektronika in dodatna oprema

    • V sodobnih avtomobilih je čedalje več elektronike, ki upravlja z marsikaterim sistemom v avtomobilu in ob nepravilnem delovanju je zelo težko ugotoviti, za katero okvaro gre. Tudi ko izkušenemu serviserju uspe odkriti napako, je večinoma edina rešitev zamenjava vsega vezja, ki se v avtomobilskem žargonu imenuje računalnik.
    • Ob pregledu pred nakupom dragega in sodobnega avtomobila je skoraj neizogiben obisk pooblaščenega serviserja. Zgolj priključitev na preizkuševalne naprave bo morda odkrila nepravilnosti v delovanju. Med preizkusno vožnjo je zato treba še posebej pozorno spremljati prižiganje (čeprav kratkotrajno) posameznih opozorilnih lučk. Tudi motnje pri delovanju drugih elektronskih sistemov, kot sta na primer potovalni računalnik ali klimatska naprava, napovedujejo ogroženost vseh tovrstnih sistemov v avtomobilu. Če je poraba goriva prevelika in če se motor s težavo zavrti v višje vrtljaje, to pomeni, da nekateri elementi ne delujejo tako, kot bi morali. Ta opozorila so zelo resna, saj se marsikdo odloči za prodajo avtomobila, ko se ta začne muhasto obnašati.
    • Pri nakupu rabljenega vozila, ki je bogato opremljeno, marsikdaj pridobi kupec, a je pomembno, ali je bila dodatna oprema vgrajena tovarniško ali naknadno. Predvsem pri klimatskih napravah je naknadna vgradnja zelo zahtevna. Nestrokovno opravljeno delo lahko povzroči nepopravljivo škodo. Tudi različne audio naprave (in vžig avtomobila) lahko ob nestrokovni vstavitvi pomenijo nevarnost za resne okvare električne napeljave.

    Če vendarle menite, da niste dovolj podkovani za pregled rabljenega avtomobila pred nakupom, nekatere poslovalnice AMZS nudijo ogled karoserije, podvozja, nadvozja, notranjosti, hladilnega, električnega in zavornega sistema, motorja in krmiljenja motorja, krmiljenja, vzmetenja, prenosa moči, kolesa in pnevmatike. Podroben pregled vozila pred nakupom ali prodajo pa poleg navedenih pregledov zajema še pregled dokumentacije vozila, klimatske naprave in testno vožnjo.

    Ne glede na to, ali se odločite za nakup novega ali rabljenega vozila, pa vam WIZovci želimo varno in mirno vožnjo!