angle-left null Vožnja v tujini
Svet na dlaneh
clock image

4

Vožnja v tujini

#wizavto

10 julij, 2017

Katja

Na kaj vse moraš biti pozoren pred potjo v tujino in med vožnjo, ko si tam, smo strnili v kratkem zapisu na blogu.

O vsaki državi in njenih prebivalcih kroži veliko stereotipov, nekateri celo držijo. Enako velja tudi za promet, kjer se stereotipom pridružijo še nacionalni zakoni in pravila.

Posebnosti in pasti vožnje v tujini

V enem od prejšnjih zapisov si lahko prebral, katere dokumente svojega avtomobila potrebuješ za pot v tujino, tokrat pa si poglejmo, kaj vse te v tujini lahko še preseneti. Cesta je cesta, to drži, vse okoli nje pa je lahko popolnoma drugače.

Dokumenti za vožnjo v tujini

O tem smo že pisali. Če si članek prezrl, klikni na Z avtom na tuje in preveri, ali imaš vse potrebno za izbrano destinacijo in države, ki jih boš prečkal med vožnjo do cilja.

Predpisi in pravila

Nepoznavanje zakonov ni opravičilo za njihovo kršenje. Preden odpotuješ, preveri, ali veljajo v tvoji počitniški državi kakšna posebna pravila, ki jih pri nas ni. Morda boš najel avtodom in želel prespati na divji plaži ali ob cesti, pa ne veš, ali je to dovoljeno? Včasih so na cestišču narisane čudne oznake, pa tudi vsi prometni znaki niso povsem razumljivi, zato se o tem prej pozanimaj na spletu. Najbolje je obiskati stran njihovega nacionalnega avto kluba (pri nas imamo AMZS, na Hrvaškem HAK, v Španiji RACE, v Italiji ACI), kjer boš našel največ  informacij, povezanih s prometom.

Vožnja v tujini po levi ali po desni?

Stran vožnje se nam zdi precej samoumevna, a vsi ne vozijo po desni. Antigua in Barbuda, Avstralija, Bahami, Bangladeš, Barbados, Ciper, Velika Britanija, Fidži, Indija, Irska, Jamajka, Japonska, Kenija, Malezija, Malta, Nova Zelandija in Tajska so le nekatere od držav, kjer vozijo po levi. Če tam najameš avto, to pomeni tudi sedenje in upravljanje avtomobila z desnega, »sovoznikovega sedeža«, oziroma vrsto razlik, če se tja pripelješ s svojim. Predvsem je vse obrnjeno, gledati je treba drugam in temeljito razmisliti, kdo ima prednost in kako se gre skozi krožno križišče. Po vrnitvi domov je vožnja po levi odlična snov za pogovor in zabavanje prijateljev, na cesti pa ni vedno tako enostavno. Vzemi si nekaj časa in predvsem bodi zelo previden.

Najem avtomobila v tujini

Za najem avtomobila v tujini moraš imeti 21 let in vsaj 2 leti vozniških izkušenj.

2 leti vozniških izkušenj in starost najmanj 21 let sta običajno osnovni zahtevi, ki ju moraš izpolnjevati, če želiš v tujini (pa tudi sicer) najeti avto. Najem avtomobila je priročen, če si želiš sam ogledati otok, kjer letuješ, ali se odpeljati z enega konca države na drugega. Pri najemu avtomobila moraš biti pozoren na kar nekaj stvari. Najem je najbolj enostaven prek spleta, pri tem pa moraš paziti, da temeljito preveriš vse pogoje, avto pravočasno rezerviraš in plačaš. Nato še enkrat preveri, ali je res vse tako, kot ste se dogovorili. Še posebej pazi na dodatna zavarovanja in drug drobni tisk v pogodbi oziroma pogojih najema. Pri prevzemu avtomobila ga skupaj s predstavnikom podjetja preglejta in v prevzemnem zapisniku označita vse morebitne poškodbe in druge posebnosti. V nekaterih državah se z najetim vozilom ne smeš voziti v vseh predelih (na primer v Avstraliji), ker je prenevarno ali pa je treba to dodatno plačati. V najemni pogodbi oziroma pogojih mora biti določeno tudi mesto prevzema in vračila avtomobila, količina goriva, ravnanje, odgovornost ter finančne posledice v primeru nesreče in prekrškov ter vsi potrebni dokumenti.

Varnost ni povsod samoumevna

Ne le varnost v prometu, pomembna je tudi splošna varnost. Ustavljanje avtoštoparjem, pogovor z neznancem na počivališču, »okvare«, na katere te opozarjajo iz avtomobila poleg tebe, nenadni poskusi odprtja vrat ter vsiljivi pomivalci stekel in berači so le nekatere od nevarnosti, ki prežijo na voznike. Včasih tujcem pripravijo nameščeno prometno nesrečo, zato je treba v takem primeru vedno poklicati policijo. Tudi v primeru okvare se obrni na uradno pomoč na cesti ali asistenco, ki jo nudi WIZ Asistent, saj le to zagotavlja, da bo za vozilo in zate ustrezno poskrbljeno.

Lokalne "specialitete" 

Vsako okolje ima nekaj domačih posebnosti, o katerih si lahko na spletu prebereš veliko zabavnih zapisov in komentarjev. V Indiji in podobnih državah, kjer na cestah vlada neke vrste urejen kaos, sta hupanje in mahanje z roko skozi odprto okno nujna, če želiš priti skozi mestno gnečo. Prilagodi se, hupaj in mahaj, kaj pa drugega. V Zahodni Avstraliji vozijo po omejitvah, si odstopajo prednost in so nasploh zelo prijazni, v gneči italijanskih mest pa ne bo šlo brez glasnega vpitja, kletvic in pestrega nabora kretenj, s katerimi se sporoča tudi na neverbalni ravni. Včasih je koristno, zanimivo in zabavno prilagoditi se lokalnemu okolju, vendar le do te mere, da še vedno voziš po pravilih ter z mislijo na svojo varnost in varnost drugih udeležencev v prometu.