WIZ Blog

Nazaj

Servis avtomobila - bolje preprečiti kot zdraviti

  1. avtor: Rene | 30 okt 2017

    Brummm, brummm, kh, kh, kreh, škrip …

    Vsak zase ve, kaj se mu je pletlo po glavi, medtem ko se je pod okriljem kritja WIZ Asistent na sovoznikovem sedežu pooblaščene vlečne službe peljal proti servisu. Zakaj ni bilo nobenega znaka, da bo nekaj odpovedalo? Zakaj nisem avta prej peljal na servis? Zakaj nisem olja zamenjal, ko je bil še čas? Večina mehanskih delov v avtu namreč deluje po principu »1 ali 0«, kar pomeni, da delujejo ali pa ne. Redki oddajajo počasi naraščajoče opozorilne znake v obliki tresljajev, škrtanja, cviljenja in podobno ter dajo vedeti, da je čas za obisk servisa, večina jih kar na lepem odpove. Temu se da v določenih primerih izogniti, daleč najboljši način za to pa je dobro vzdrževanje, kamor spadajo tudi redni servisi in menjava najbolj obremenjenih delov.

    Večina jih kar na lepem odpove

    Proizvajalci avtomobilov predpisujejo različne servisne intervale. Ti so lahko enkrat na leto ali na vsakih 10, 15 ali 20 tisoč kilometrov. Prav tako je tudi natančno predpisano, kaj je treba na vsakem od njih pregledati in zamenjati. Redni servisni pregledi so pogoj, da proizvajalec prizna garancijo, predvsem pa naj bi mehaniki pravočasno opazili spremembe, ki bi lahko v kratkem času povzročile hujše okvare. Za menjavo obrabljenih metlic brisalcev, dolivanje motornega olja in tekočine za stekla, zamenjavo pregorele žarnice ter še nekaj enostavnih (p)opravil večini voznikov avta ni treba voziti na servis, a to še zdaleč niso vse posledice časa in uporabe avta. Jermeni se raztegnejo, ležaji dobijo nekaj zračnosti, obraba in korozija povzročita različne poškodbe in oslabitve, filtri se zamašijo, tesnila popustijo, olja in druge tekočine izgubijo svoje prvotne lastnosti. Če mehanik te napake pravočasno opazi in poškodovane dele zamenja, lahko z minimalnimi stroški poskrbiš, da ti ne bo treba kasneje plačevati dragih popravil.

    Pomoč sodobne tehnike

    Izkušeni mehaniki so včasih že po zvoku motorja, tresljajih in obnašanju avtomobila med vožnjo takoj vedeli, kaj je narobe. No, danes je velik del njihovega znanja in izkušenj shranjen v avtomobilskem računalniku, ki nadzira delovanje različnih sklopov in zna na podlagi meritev ter drugih podatkov pravočasno opozoriti na prihajajočo nevarnost. A zgolj na računalnik in algoritme se ne gre zanašati, zato ti svetujemo, da redno opravljaš vse predpisane intervalne servise, poleg tega pa avtu privoščiš tudi kakšen preventivni pregled. Vsaj pred zimo, recimo. 

    Je pooblaščeni servis res edini, ki mu lahko zaupaš?

    Pri izbiri med pooblaščenim in nepooblaščenim servisom ima največji vpliv cena. Prvi so seveda dražji, a tam izvedena popravila in vgrajeni nadomestni deli imajo garancijo, medtem ko vam je nepooblaščeni servisi običajno ne dajo.  Pooblaščeni servisi imajo tudi to prednost, da imajo tam zaposleni mehaniki ustrezno znanje ter predvsem vsa orodja in opremo za vzdrževanje ter popravilo določene znamke vozil. Sodobni avtomobili s kopico računalnikov, tipal in druge elektronske opreme »klasičnim« mehanikom ne pustijo več blizu, vsaj ne brez računalnika oziroma testerja, programske opreme in nekaj računalniškega znanja. Seveda se tudi mnogi nepooblaščeni mojstri redno izobražujejo in imajo v delavnici vso potrebno opremo, a vseeno je pri izbiri mehanika potrebna previdnost. Takih, ki servisirajo vse avtomobile po vrsti, je vedno manj, kajti sodobni servisi postajajo specializirani in običajno skrbijo le za eno ali nekaj povezanih znamk.

    Servis ali WIZ Asistent? SerWIZ Asistent!

    Če imaš sklenjeno zavarovanje WIZ Asistent, to seveda ne pomeni, da se tvoj avto ne bo pokvaril. To možnost lahko zmanjšaš z rednim vzdrževanjem in servisiranjem, s kritjem WIZ Asistent pa pokriješ tisti del verjetnosti, ki se na koncu dejansko včasih tudi zgodi. Kritje ti namreč zagotovi pomoč v primeru okvar, poškodb in drugih nevšečnosti, ki te lahko doletijo na cesti, in ti pomaga ublažiti posledice nenadne nemobilnosti.