WIZ Blog

Nazaj

Ročna

  1. avtor: WIZ | 16 jan 2016

    Z ročno zavoro imajo vozniki različne izkušnje. Nekateri je ne uporabijo skoraj nikoli, drugi le pri parkiranju, tretji si z njo zagotovijo nekaj zabave v ovinkih, četrti jo preklinjajo pri speljevanju v klanec in tako naprej. Ročna zavora je nujen sestavni del avtomobila, ki poskrbi predvsem za to, da se avto sam ne premakne, če voznik tega ne želi. Včasih pa ročna zavora poskrbi tudi za to, da se vozilo ne premakne, kljub temu da si voznik tega želi. Kako in kdaj torej uporabiti ročno zavoro, da bo njeno delovanje vedno koristno?

    Speljevanje z ročno zavoro

    Speljevanje v klanec je za marsikaterega voznika posebno doživetje. Najlažje si pomagaš z ročno zavoro, s katero preprečiš, da bi se avtomobil odpeljal vzvratno. Ko začneš dodajati plin in z občutkom spuščati sklopko, obenem počasi popustiš tudi ročno zavoro. V teoriji ni težav, v praksi pa včasih hitro spoznaš, da koordinacija in zaporedje tvojih dejanj ne pripeljeta vedno do želenega rezultata. Še najmanj grozno je, če ti avto »crkne«, veliko bolj zoprno pa, če se odpelje nazaj. V najslabšem primeru do avta, ki je za teboj z zategnjeno ročno.

    Ročna pri parkiranju: da ali ne?

    Odgovor se glasi: odvisno od situacije. Ob morju in v marinah se nekajkrat na leto zgodi, da se avto odpelje v vodo, na drugih parkiriščih pa kam drugam. Če je posledica le nekaj opraskane plastike in pločevine, ni težav, huje je, kadar se konča z resnejšimi nesrečami. Če je parkirišče na le nekoliko nagnjenem terenu, moraš ročico menjalnika vedno prestaviti v prestavo (najbolje vzvratno, če avto visi naprej), po potrebi pa zategniti tudi ročno zavoro.

    Poseben dogovor so razvili vozniki na parkiriščih velikih stanovanjskih sosesk, kjer vsak večer zmanjka prostih mest za vse. Tisti, ki pridejo zadnji, preprosto zaparkirajo ostale, pustijo menjalnik v nevtralnem položaju in ne zategnejo ročne. Če gre zjutraj kdo prej od doma in je zaparkiran, z rokami počasi nekoliko premakne takšno vozilo in se odpelje.

    Ročna v ovinku

    Ročne zavore so izredno priljubljene pri mlajših voznikih, ki uživajo v vožnji skozi ovinke, pri kateri jim odnese zadnji del avtomobila. Največkrat to storijo s pomočjo ročne zavore, s katero v ovinku zablokirajo zadnji kolesi. Dokler se to dogaja na praznih parkiriščih ali makadamskih poteh, kjer ni prometa, si nihče pretirano ne beli glave. Če pa se ti tak junak pripelje nasproti po tvojem voznem pasu, pa lahko njegova zabava hitro postane huda nesreča.

    Ročna pozimi drži bolje in dlje

    Splet se šibi pod mnenji, nasveti in prepričanji o tem, kaj z ročno početi pozimi. Težava je v tem, da se zaradi mraza, vode, soli, rje in drugih vplivov rado zgodi, da čez noč zategnjena ročna zjutraj noče popustiti. Vozniki pravimo, da je zmrznila. Rešitve so različne, žal pa prav hitrih ni. Ker se zjutraj običajno vedno mudi, se nekateri kar odpeljejo, češ: »Saj bo popustila, ko se malo ogreje.« Ta ideja nikakor ni dobra, ker se vsi vpleteni deli prekomerno segrevajo in obrabljajo, posledice pa so lahko nevarne in drage. Takega vozila se ne sme na silo premikati, pač pa je treba ves zavorni mehanizem pri gumi ogreti, da se zavora sprosti, ali pa ga razdreti in sprostiti zavoro. Drugo vprašanje je, kako na parkirišču pred blokom, ko je temperatura minus deset stopinj, ogreješ zavorne diske ali bobne, ki so na notranji strani gume. Zato je bolje, da pozimi ročne ne zateguješ, če seveda nisi prepričan, da bo ta kasneje, ko boš želel, tudi popustila. Naredi test v petek zvečer, ko se ti v soboto ne bo nikamor mudilo ali pa pelji avto k mehaniku, ki bo pregledal sistem zavor, bovdne, pletenice, tesnila in vse ostale dele, ki imajo vpliv na delovanje ročne zavore.

    Ne gre? Pokliči asistenco!

    Če se ti vseeno zgodi, da se zaradi ročne zavore ne moreš odpeljati, pokliči na pomoč WIZ Asistenta. Če imaš sklenjeno to kritje v sklopu WIZ Kaska, bodo za tvoj avto poskrbeli strokovno usposobljeni pogodbeni izvajalci pomoči na cesti in te v najkrajšem možnem času spet vključili v promet.