WIZ Blog

Nazaj

Redni servisni pregledi

  1. avtor: WIZ | 14 avg 2015

    Olje, filtri in še nekaj malenkosti

    Pomembnost rednih servisnih pregledov je včasih težko razumeti. Zakaj bi hodil na servis, če pa vse štima in je vse OK? Pa še nobena lučka ne sveti. A v drobovju avtomobila se dogaja veliko procesov, pri katerih prihaja do obrabe in staranja mehanskih delov, spreminjanja lastnosti tekočin in spreminjanja določenih delov zaradi zunanjih vplivov. V izogib okvaram in poškodbam je priporočljivo, da v določenih intervalih izkušen in usposobljen mehanik avto pregleda ter zamenja obrabljene dele. Pri novem avtu je to potrebno za priznanje garancije, pri rabljenem pa z rednimi servisi precej zmanjšaš možnost hudih okvar in visokih stroškov.

    Na 15, 20 ali 30 tisoč km?

    Kolikokrat boš obiskal servis je odvisno od znamke avtomobila in načina vožnje. Proizvajalci avtomobilov imajo različne intervale, ki določajo obisk servisa. Pri novem avtu je prvi morda že pri 1500 km, nato pa na vsakih 15, 20 ali 30 tisoč, odvisno od načina vožnje. Če se voziš manj, moraš upoštevati časovni interval. Običajno velja, da je treba upoštevati tistega, ki nastopi prej, zato se lahko zgodi, da so nekateri avtomobili na servisu dvakrat na leto, drugi pa le enkrat na dve leti, če je taka časovna zahteva. Pomembno je, da servisnega intervala ne zamudiš, saj lahko to vpliva na priznanje garancije.

    Imam svoje olje

    Redni servisni pregledi niso poceni. Pri menjavi olj, filtrov, raznih tekočin, zavor, jermenov in drugih delov je bilo včasih samoumevno, da bodo rezervne dele priskrbeli na servisu. A pooblaščeni servisi uporabljajo le originalne nadomestne dele, ki so seveda občutno dražji. Tu je nekaj nasvetov, kako lahko občutno znižaš stroške servisa:

    • Pozanimaj se, katera olja priporoča proizvajalec vozila in koliko ga je treba zamenjati? Če ustrezno olje kupiš v trgovini ali prek spleta in ga prineseš na servis, boš ogromno prihranil.
    • Za nekatere znamke vozil so na spletu na voljo originalni »Servis paketi«. Gre za vse dele, ki jih je pri določenem rednem servisu treba zamenjati, serviserju pa boš plačal le delo oziroma čas, ki ga porabi za zamenjavo.
    • Pred podpisom sprejemnega zapisnika se pozanimaj, kaj vse bodo zamenjali in koliko te bo to stalo, to pa je treba tudi napisati v servisni zapisnik. Izrecno moraš naročiti, da jim tekočine za pranje stekel, morebitnih pregorelih žarnic in drugih malenkosti ni treba dolivati in menjati oziroma te morajo za vsako tako stvar prej poklicati in dobiti tvoje privoljenje.
    • Veliko koristnih nasvetov, namigov in trikov lahko najdeš na avtomobilskih forumih. Vsemu zapisanemu sicer ne gre verjeti, vseeno pa ima nekaj deset pohval ali graj servis(erj)a določeno težo.

    Pred in po »garanciji«

    V času, ko je avto še v garanciji, je logično, da avto servisiraš le pri pooblaščenih serviserjih. Kasneje, ko garancija ne velja več, pa so veliko cenejši nepooblaščeni, a usposobljeni avtoservisi, kjer uporabljajo nadomestne dele, enake originalnim. Ker ti s potekom garancije običajno preneha veljati tudi brezplačna storitev pomoči na cesti, si pravočasno priskrbi zavarovanje WIZ Asistent. Saj veš, da ne boš ostal sam in brez pomoči na cesti.

    WIZ Opomba: Evropska uredba o skupinskih izjemah, kamor spadajo tudi avtomobilski servisi, določa, da lahko redne servise opravijo tudi nepooblaščeni serviserji, ki pa morajo imeti ustrezen certifikat, da so usposobljeni in delajo po navodilih proizvajalca ter z ustreznimi rezervnimi deli. Če avto servisirajo v taki delavnici, ostane garancija nedotaknjena, eden od pogojev pa je tudi razčlenjen račun o uporabljenih delih, izvedenih opravilih in drugih normativih, ki jih predpisuje proizvajalec. Vseeno se o tem prej posvetuj oziroma dogovori s prodajalcem, da ne boš imel kasneje težav pri uveljavljanju popravil v času garancije.