null Kabli za zagon motorja
clock image

3

Kabli za zagon motorja

#wizavto

22 februar, 2017

Katja

Katera beseda na »k« vam pride na misel, ko se ob obratu zagonskega ključa pod motornim pokrovom ne zgodi prav nič? Odgovor je jasen: kabli! Kabli za zagon motorja ali premostitveni kabli so hitra in enostavna rešitev, kadar se motor ne zažene in je razlog za to zgolj prazen akumulator.

Zagon motorja s pomočjo kablov za zagon (premostitvenih kablov) v teoriji poznamo vsi: povežeš rdečo na rdečo, črno na črno in stvar je rešena. Pa žal ni (več) tako enostavno, kajti z napačnim ravnanjem lahko naredimo več škode kot koristi, zato je dobro poznati nekaj pravil pri uporabi kablov za zagon.

Kje je akumulator?

Sodobni avtomobili imajo natančno izračunan razpored teže, zato akumulator ni nujno pod pokrovom motorja, pač pa ga najdemo v prtljažnem prostoru in pod nogami sopotnika ali voznika. Včasih je nameščen tako, da je prosto dostopna le ena sponka, druga pa ne. Zato preden se lotite zagona s pomočjo kablov, v navodilih preverite, kje je nameščen akumulator in kakšen je predpisan postopek za zagon motorja na ta način. 

Imate ustrezne kable?

Kabli bi morali ustrezati moči vašega akumulatorja, zato ne kupujte najcenejših, ker vam bodo le malo koristili. Pri zagonu namreč po kablih potuje tok, ki neustrezne kable (premajhen premer) segreje, prav tako pa segreje tudi plastično zaščito prijemalnih klešč in ovoj kabla. Pri dolgotrajnem zaganjanju (po domače »verglanju«) se lahko zaščitna plastika stali, poškoduje se tudi (pretanka) pločevina prijemalnih klešč. Kabli morajo ustrezati standardu DIN 72553 in imeti vsaj 16 mm2 (bencinski motorji) oziroma 25 mm2 (dizelski motorji) preseka. Pomembna je tudi dolžina kablov – prekratki kabli ne bodo kaj prida koristni, že dodatnega pol metra pa lahko reši težavo.

Pravilna namestitev kablov

Pri namestitvi kablov morate upoštevati naslednja pravila in vrstni red:

  • Rdeča je + (plus), črna pa – (minus). Nikar ju ne zamenjajte križ-kraž.
  • Pred zagonom pri obeh vozilih izključite vse električne porabnike (luči, klimatsko napravo, prezračevanje, avtoradio …).
  • Najprej priključite rdeč kabel na pozitiven pol praznega akumulatorja in nato še na pozitiven pol polnega akumulatorja.
  • Nato priključite črn kabel na negativni pol polnega akumulatorja, drugi konec kabla pa na negativni pol praznega akumulatorja ali na ustrezno mesto, ki ga je določil proizvajalec in je tudi primerno označeno.
  • Pazite, da imajo vse štiri prijemalne klešče dober oprijem in da ne zdrsnejo s svojih mest v motorni prostor.
  • Pred odklopom strokovnjaki svetujejo vklop enega večjih porabnikov elektrike (gretje zadnjega stekla in podobno), da se prepreči preobremenitev.
  • Po uspešnem zagonu snemite kable v obratnem vrstnem redu, kot ste jih namestili.

Če se ponavlja, obiščite servis

Če se je akumulator izpraznil zaradi pozabljenega vključenega porabnika, potem najverjetneje večje škode ne bo. Če se vam večkrat zgodi, da vas pričaka prazen akumulator, pa je priporočljivo obiskati servis oziroma kupiti nov akumulator. Za vsak primer imejte v prtljažniku svoje kable za zagon, najbolj varni pa boste z zavarovanjem WIZ Asistent. V primeru tišine pod motornim pokrovom vam bodo na pomoč priskočili izvajalci pomoči na cesti in hitro usposobili vaš avto.

Prijavi se na WIZ e-novice

Želiš prejemati naše novice in dobre ponudbe? Vpiši svoj e-mail in v naslednjem koraku pošlji potrditev.