WIZ Blog

Nazaj

Vse prednosti jutranje telovadbe

  1. avtor: WIZ | 13 dec 2014

    Rana ura – zlata ura

    Veliko ljudi je že spoznalo prednosti zgodnjega vstajanja, zato svoj delovnik začnejo skoraj ob zori. Ostalim se zjutraj vedno mudi, v ogledalu srečajo pomečkan in nejevoljen obraz, nimajo časa za zajtrk. Se splača vse to trpeti le za tistih nekaj jutranjih minut dodatnega spanca, ki, roko na srce, ne prinesejo nobene bistvene koristi?

    Naj bo vsako jutro dobro jutro!

    Pisali smo že o rekreaciji, ki se ji moramo posvečati za vzdrževanje splošne kondicije in moči, jutranja telovadba pa ima povsem drug namen. Z njo ne bomo hujšali, niti nabirali kondicije ali krepili mišic, pač pa bomo svoje telo zbudili in ga pripravili na dnevne napore. Si že kdaj videl mačko, kaj stori po spancu ali popoldanskem dremežu? Pretegne se. Temeljito in predvsem počasi. Tudi tvoja jutranja telovadba naj se začne že v postelji, kjer se moraš najprej dobro pretegniti, nato pa počasi vstati. Že ta mali korak bo prinesel povsem drugačen začetek novega dne. 

    Raztezanje, razgibavanje sklepov, joga in druge vaje

    Katere vaje boš zjutraj izvajal, je povsem odvisno od tebe. Ljubitelji joge se bodo lotili pozdrava soncu, nekaterim bo v veselje 5 tibetanskih vaj vrelca mladosti, tretji bodo razgibavanju dodali še nekaj počepov, sklec, vaj za trebuh in hrbet. Zapomni si, jutranja telovadba ni intenziven trening, pač pa lahkotno razgibavanje in raztezanje. Za nekaj minut se lahko lotiš sobnega kolesa (na majhni obremenitvi), če imaš več časa, odtečeš 10 ali 15 minut jutranjega lahkotnega teka. Svoj nabor vaj si pripravi vnaprej (že večer prej) in jih redno menjaj, da telovadba ne bo postala dolgočasna rutina.

    Zdrav duh v zdravem telesu

    Ta povezava deluje tudi v nasprotni smeri, kajti s pozitivnim odnosom in dobro voljo je tudi jutranja telovadba prijetnejša in lažja. Namesto jutranjih poročil si za spremljavo izberi svojo najljubšo glasbo, z vajami pa začni nasmejan. Loti se jih počasi in z osnovnim razgibavanjem vratu, ramenskega obroča, rok, trupa, bokov in nog. Pri raztezanju prav tako začni počasi in ves čas dihaj usklajeno z izvajanjem vaj. Že po nekaj dneh boš opazil razliko v gibljivosti telesa, še posebej, če danes v predklonu s stegnjenima nogama z rokama ne dosežeš tal. To se bo kmalu spremenilo. 

    Tudi spanje je pomemben del jutranje telovadbe

    Stres, debelost, oslabljen imunski sistem, motnje bioritma in podobno imajo vsaj en skupni imenovalec: premalo spanca. Gledanje televizije pozno v noč, delo z računalnikom, pozne večerje ali celo pozna telesna aktivnost izredno slabo vplivajo na človeško telo. Zgodnje vstajanje je povezano z zmerno poznim odhodom v posteljo in dobrim spancem, to pa je osnova za jutranjo telovadbo in dober izkoristek dneva.

    Majhna sprememba, velik učinek

    Če boš svoj večerno-nočni ritem zamenjal z jutranjim, te čaka veliko koristi:

    • Bolj boš spočit in naspan.
    • Dan bo daljši, prav tako tudi noč.
    • Imel boš več energije, postal boš bolj produktiven.
    • Zdrav zajtrk bo zagotovil dovolj energije za začetek delovnega dne.
    • Zmanjšal boš stres, napetost in tesnobni občutek pomanjkanja časa.
    • Z jutranjimi vajami, dovolj spanca in redno prehrano boš pomladil svoje telo.
    • Že zjutraj boš opravil ogromno reči, za katere zdaj nimaš časa, niti prave volje.

    Jutranja telovadba ne zahteva veliko časa, priprav ali napora, že po nekaj dneh pa se pokažejo pozitivni učinki (počutje, razmišljanje, boljša gibljivost telesa, manj bolečin). Telovadba seveda ni garancija, da te ne bo vseeno doletela kakšna zdravstvena tegoba ali poškodba, vendar boš na ta način možnost poškodb in bolezni močno zmanjšal. Saj veš, za preventivo in dobro zavarovanje je treba poskrbeti, še preden se pojavijo težave.