null Tudi avto je več doma. Kako ga vzdrževati?
bel avto pred hišo, wiz avto je več doma
clock image

5

Tudi avto je več doma. Kako ga vzdrževati?

#wizavto

15 marec, 2021

Kim

Razmere, ki smo jim priča v zadnjem letu, so povzročile tudi upad prevoženih kilometrov, kar je za avto sicer dobro, še boljše pa za tvojo denarnico in naš planet. Zmagovalna kombinacija za vse, razen za naše jeklene konjičke. Njihov glavni namen je namreč gibanje, temu pa je podrejeno tudi njihovo vzdrževanje.

Dolgotrajno mirovanje avtomobilu ni najbolj po godu, kar dobro vedo vsi lastniki starodobnikov, ki svoje dragocene avtomobilske primerke vsaj nekajkrat letno odpeljejo na izlet. To namreč spada k osnovnem vzdrževanju in preprečevanju propada vozila.
 

Kaj vse gre lahko narobe?

Torej, avtomobili se morajo gibati ali pa mirovanje preživeti v nadzorovanem okolju z ustrezno temperaturo, stopnjo vlage itd. Ker naše garaže takšnega okolja ne ponujajo, pod karoserijo prihaja do različnih procesov, ki vplivajo na našo varnost in vozne sposobnosti avtomobila, pa tudi optimalno obrabo materialov. 

Če pogledamo samo gorivo. Bencinski motorji težje prenašajo dolgotrajno mirovanje, sploh če je nivo goriva nizek. Bencin hlapi in s tem izgublja na kakovosti, zato lahko ob zagonu povzroči kar nekaj nevšečnosti na vitalnih delih motorja. Pri dizelskih motorjih te težave sicer ni, obstaja pa možnost nastanka sluzi v rezervoarju, ki nastane kot posledica kondenza in posledičnega mešanja vode z nafto.

Z vidika varnosti morda še bolj pereča težava pa so zavore. Zaradi neuporabe se na zgornji plasti lahko naredi korozija (rja), ki močno vpliva na delovanje zavor. Zato jih po daljšem počitku nujno “očisti”. To storiš tako, da na varnem delu ceste ali parkirišča med vožnjo nekajkrat močno pritisneš zavoro in se na hitro ustaviš. Tako bodo zavorne ploščice “očistile” rjo z diska. 

Skrb za avtomobil potrebna kljub njegovi neuporabi.


Če v avtu nimaš relativno novega akumulatorja, lahko pričakuješ tudi težave ob zagonu motorja, sploh ob mrzlih jutrih. Akumulator za delovanje in ponovno polnjenje potrebuje alternator, ki pa deluje le, ko se avtomobil vozi, podobno kot dinamo. Zato se ob dolgem mirovanju akumulator večkrat izprazni in potrebuje novo polnjenje ali pa menjavo.

Tudi olje v motorju se kljub neuporabi avtomobila stara, saj zaradi vpliva kisika prihaja do oksidacijskega propadanja različnih aditivov, ki olju dajejo določeno specifiko. Zato je tudi ob le nekaj prevoženih kilometrih letno priporočljiva menjava olja in filtrov. 

Če avtomobil večino časa preživi na prostem, pa nujno zaščiti vsaj pnevmatike, saj so te občutljive tako na ekstremen mraz kot tudi vročino, škoduje pa jim tudi dolgotrajna direktna izpostavljenost sončni svetlobi. Pnevmatike zaščiti s posebnim premazom, avtomobilu pa privošči počitek pod ponjavo, ki ga bo ščitila pred večino zunanjih vplivov.

Kot vidiš, je določena skrb za avtomobil potrebna kljub njegovi neuporabi. Večini teh težav pa se lahko izogneš, če se na npr. 10 dni z avtom zapelješ po bližnji okolici, malce preveriš zavore, ga poslušaš, mu malce pretegneš mišice. Toliko časa, da motor doseže delavno temperaturo. Vozi nežno, z občutkom in prisluhni avtomobilu. V kolikor opaziš kakšne bistvene spremembe (cukanje, tresenje zavor, čudne zvoke …), pa le obišči serviserja, saj, kot se lahko prepričamo iz zgornjih vrstic, tudi mirovanje avtomobilu lahko povzroči določene težave. 
 

 

Prijavi se na WIZove e-novice

Želiš prejemati naše novice in dobre ponudbe? Vpiši svoj e-mail in v naslednjem koraku pošlji potrditev.