angle-left null Tehnike ogrevanja pri športu
tek skupine modro ozadje
clock image

8

Tehnike ogrevanja pri športu

#trikizdravje

01 februar, 2020

Rok

Se spomniš telovadbe v osnovni šoli, ko smo vsi komaj čakali, da nam v roke porinejo žogo, ampak vedno šele po ogrevanju? Če takrat večina ni razumela pomembnosti ogrevanja pred športnimi aktivnostmi, pa nam to z leti postaja vedno bolj jasno.

Ogrevanje, pasivno ali aktivno, dokazano izboljšuje rezultate in zmanjša možnosti nekaterih poškodb. Zato si, v kolikor tega še ne počneš, nujno rezerviraj nekaj minut treninga za ogrevanje!

Pri ogrevanju je veliko odvisno od športa, s katerim se ukvarjaš. V osnovi pa se deli na aktivno in pasivno. Pasivno ogrevanje je, kot pove že ime, bolj statično in v večini primerov morda celo bolj primerno za čas po treningu, saj vključuje veliko raztezanja. Aktivno ogrevanje pa je bolj, no, aktivno. Vidiš ga lahko pred nogometnimi ali košarkarskimi tekmami, kjer si igralci z vajami dvigujejo srčni utrip, ogrejejo mišice, hkrati pa se tudi mentalno aktivirajo (t.i. »warrior charge«).

Več ogrevanja za manj poškodb

Poškodbe se največkrat pripetijo zaradi utrujenosti ali pretiravanja. Pretiravanje pa je, sploh med rekreativnimi športniki, ki v najkrajšem času želijo iz telesa iztisniti največ, najbolj pogost vzrok za poškodbe mišic in sklepov. Da, tudi sklepov, saj jim mišice predstavljajo dobršen del opore. Prav zato so poškodbe med rekreativci še bolj pogoste, kot pri profesionalnih športnikih.

Tehnike ogrevanja

Kot rečeno, največ je odvisno od športa, ki ga gojiš, pa vendar veljajo neka splošna navodila, ki so uporabna vedno in povsod. Če se ukvarjaš s športi, kjer prednjači vzdržljivost (tek, kolesarstvo, plavanje ...), si naredi uslugo in se pred treningom vsaj močno raztegni. Vendar ne pretiravaj! Hladne mišice rade počijo, zato jih razteguj z občutkom! Pozo z iztegnjeno mišico zadrži 20 – 30 sekund, in poskrbi, da raztegneš vsaj najbolj obremenjene mišice. Če pa veselje iščeš v eksplozivnih športih (šprint, fitness, dvigovanje uteži ... ), pa si nujno vzemi vsaj 5 minut in se aktiviraj ter ogrej.

Ogrevanje naj postane osnova, raztezanje pa stalnica!

Nekaj osnovnih in učinkovitih ogrevalnih vaj, primernih za vse športnike:

-    kroženje z rokami,
-    izmenični zamahi spredaj, zadaj,
-    rotacija trupa v pasu,
-    upogib trupa na stran,
-    »jumping jacks«,
-    izpadni korak z iztegnjenima rokama,
-    kroženje z nogami in brce,
-    priteg pete in kolena.

Le nekaj kratkih ponovitev zgornjih vaj ti zagotovi boljše rezultate in manj bolečin! 
 

Po treningu ne pozabi na raztezanje!

Raztezanje je prav tako kot pred, pomembno tudi po treningu. Izboljša mišični razteg, poskrbi, da te ponoči ne bodo mučili krči in okrepi prožnost. Zato raje za nekaj minut skrajšaj trening, ter se primerno ogrej (in ohladi). Telo ti bo hvaležno na kratki, predvsem pa na dolgi rok! 

V Sloveniji med najbolj priljubljene športe spadata kolesarstvo in smučanje, kjer ti WIZ lahko v vsakem trenutku krije hrbet! Paket WIZ Smučar ti za 24,99 € nudi celoletno zavarovanje na vseh urejenih smučarskih progah. Krije tako stroške prevozov, kot tudi odgovornost.
Zavarovanje WIZ Kolesar pa ti za 19,99 €/leto omogoča brezskrbno vožnjo s kolesom. Tako kot na smučiščih, je gneča vedno večja tudi na cestah, zato so nesreče vedno bolj pogoste. Zavarovanje WIZ Kolesar je idealno za vse, ki se na delo vozite s kolesom, ali pa obožujete kolesarske vikend izlete.

PREGLEJ ŠE OSTALA WIZ ZAVAROVANJA >