WIZ Blog

Nazaj

Strešni nosilci za vsak dan

  1. avtor: WIZ | 26 dec 2015

    »Kufer na streho, pa gremo!«

    Potovanje na morje je imelo včasih poseben čar in določene faze, ki se danes zdijo na moč smešne. Razburjenje in neučakanost na eni strani ter nervozo in prepire na drugi. Prvi večji zaplet je bilo zlaganje prtljage v avto. Ne glede na to, koliko prostora je bilo v prtljažnem prostoru avta, mama je vedno pripravila vsaj eno torbo več. Očetovih komentarjev na tem mestu ne bomo zapisali. Potem pa so se pojavili strešni kovčki, ki smo jim pri nas dolgo rekli »montane«. Sprva namenjeni le za zimsko prevažanje smuči so se hitro udomačili tudi poleti, a rešitev ni trajala dolgo. Je pač mama pripravila še nekaj dodatnih »nujnih« reči in stare zgodbe so se znova ponovile.

    Na strehi, zadnjih vratih, »kljuki« …

    Kam namestiti nosilce opreme, koles in smuči ter kovčke, je odvisno od vrste vozila, želja in potreb uporabnika ter finančnih zmožnosti. Prtljažne sisteme sestavljajo osnovni nosilci in vrsta dodatkov, s katerimi lahko prevažaš praktično vse. Smuči, kolesa, čolne, jadralne in snežne deske, raznovrsten tovor in še veliko drugih reči. Če smo še nekaj let nazaj poznali le namestitev na streho, temu ni več tako. Posebne nosilce lahko namestiš na zadnja vrata ali na kljuko za vleko prikolice, kar je še posebej priročno pri visokih avtomobilih. Vsaka namestitev »prtljažnika« zahteva tudi nekaj prilagoditev voznika in potnikov. Obtežena zadnja vrata zahtevajo previdnejše odpiranje in zapiranje, na kljuki nameščen nosilec dodatno zbranost med vožnjo, kolesa na strehi pa terjajo več pozornosti pri vožnji skozi tunele, drevorede, podvoze in pod drugimi ovirami.

    Prednosti in slabosti

    Nosilci z različnimi nastavki in strešni kovčki imajo veliko prednosti, ki močno prekašajo pomanjkljivosti. Sodobni strešni kovčki se lahko odpirajo z obeh strani, se hitro in enostavno namestijo na nosilce, pokrov pa lahko varno zakleneš. Za varno uporabo je pomembno, da se kovček dobro prilagaja avtu in ni po nepotrebnem prevelik ter ne preprečuje odpiranja zadnjih vrat. Večji proizvajalci ponujajo sisteme, s katerimi lahko pokriješ vsa področja uporabe, vse nastavke za opremo pa zakleneš z istim ključem, tudi strešni kovček. Prednost je tudi enostavno nameščanje in snemanje nosilcev. Predvsem strešni kovčki so uporabni vse leto, saj lahko pozimi prevažaš smuči, smučarske palice, snežne deske in smučarske čevlje, poleti pa lažje kose prtljage. Slabosti so predvsem velik zračni upor strešnih kovčkov, ki lahko porabo goriva poveča za liter ali celo liter in pol na sto kilometrov, ter pasti nepravilne namestitve nosilcev in napak pri pritrditvi opreme na nosilce oziroma slabe razporeditve opreme v kovčku. Kljub aerodinamični obliki in dodatkom za manjši upor strešne nosilne palice še vedno povzročajo neprijeten hrup. Pogoste so tudi nesreče, ko neprevidni vozniki zapeljejo v podzemno garažo ali pod prenizkim podvozom in pri tem pozabijo, da imajo na strehi strešni kovček ali kolesa.

    Prilagodi svojo vožnjo

    Vožnja z dodatnim tovorom na strehi ali na zadnjem delu vozila zahteva nekaj prilagoditev. Zmanjšati moraš hitrost na avtocesti, v ovinkih pa mora biti vožnja bolj mehka. Tovor v strešnem kovčku spremeni težišče, poveča se občutljivost vozila na bočni veter, spremeni se obnašanje vozila v ovinkih. Če imaš nosilec za kolesa na zadnjih vratih ali kljuki, moraš biti bolj pozoren pri parkiranju vzvratno. Preveri, ali so kolesa zadaj daljša od širine avta, da se ne bodo kam »zataknila«, za vso opremo in tovor pa velja, da mora biti varno vpet, pritrjen in pravilno razporejen na nosilce ali v strešnem kovčku. Ker se z uporabo »prtljažnika« poveča tudi tveganje za nevšečnosti pri vožnji, poskrbi za WIZ avtomobilsko zavarovanje [https://www.wiz.si/o-wiz-avto-zavarovanju]. Preden odpelješ, pa še enkrat preveri, ali je vse pritrjeno in nameščeno tako, kot mora biti.