Nemški avtomobilski klub ADAC je objavil novo statistiko, ki razkriva, kateri avtomobili so se najpogosteje pokvarili v letu 2023, najpogostejše okvare in kateri avti so najbolj zanesljivi.
ADAC je bil poklican na pomoč vsakih 9 sekund, skupno so posredovali več kot 3,5 milijonkrat. Zabeležili so 117.570 primerov okvare več kot leto prej. Glavni razlog za to naj bi bil splošno povečan obseg prometa.
Najpogostejše težave avtomobilov na cesti
ADAC-ova statistika je zajela skupno 156 serij vozil, približno 20 avtomobilskih znamk. Upoštevane so bile vse okvare v letu 2023, ki so prizadele vozila, stara od tri do deset let (prvič registrirana od 2014 do 2021). Katere so bile torej leta 2023 najpogostejše težave vozil na cesti?
- Okvarjen ali izpraznjen akumulator (44,1 odstotka vseh okvar).
Zanimivost: na vrhuncu koronske pandemije leta 2020 je pogostost okvar akumulatorjev skokovito narasla, ker se avtomobili pogosto sploh niso vozili ali pa le zelo malo. - Težave z motorjem in upravljanjem motorja (22,8 odstotka vseh okvar).
- Okvare zaganjalnika, alternatorja, električnega sistema in luči (10,5 odstotka).
- Okvare pnevmatik (8,8 odstotka).
Zanimivost: Kot voznik lahko zmanjšaš verjetnost okvare tako, da tlak v pnevmatikah preverjaš vsaj vsaka 2 tedna in redno vizualno preverjaš obrabo ali razpoke. - Okvare sistemov zaklepanja (7,1 odstotka)!
Vzroki, ki so na nek način krivda voznika in niso povezane z avtomobilom, kot je prazen rezervoar za gorivo, se pri izračunu okvar ne upoštevajo, saj v končni fazi zanje ni krivo vozilo samo.
WIZ Avto zavarovanci, ki imajo urejeno kritje WIZ Asistent, imajo 24h/dan na voljo asistenčni center za primer okvare, poškodbe ali izginotja avta. Kriti sta organizacija in stroški asistence, tako v Sloveniji kot tudi v Evropi. Poglej si in naredi Informativni Izračun cene za zavarovanje WIZ Avto.
Statistični podatki o okvarah so lahko v pomoč pri odločanju o nakupu novega avtomobila ... Kateri modeli so posebej zanesljivi, da je manj nevarnosti, da obstanemo na cesti? In nasprotno, ali obstajajo modeli, pri katerih je okvara bolj verjetna? In. ali se nevarnost okvare z določeno starostjo vozila močno poveča?
Najbolj zanesljivi MIKRO avtomobili v starosti do 3 let:
- Suzuki Ignis
- Toyota Aygo
- VW up!
Na dnu lestvice so: Hyundai i10 (2018), Smart Forfour (2017-2018)
Med MAJHNIMI avtomobili so najbolj zanesljivi:
- Audi A1
- BMW I3
- Dacia Sandero
- Ford Ka
- Kia Stonic
Na dnu lestvice so: Hyundai i20 (2014), Opel Meriva (2016-2017), Renault Clio (2014-2016), Toyota Yaris (2021)
V KOMPAKTNEM SREDNJEM razredu po zanesljivosti izstopajo:
- Audi A3
- Audi Q2
- Audi Q3
- BMW serije 1
- BMW serije 2
- BMW X1
- BMW X2
- Cupra Formentor
- Mazda CX-5
Na dnu lestvice so: Ford Focus (2014), Ford Kuga (2020-2021), Mazda 3 (2019), Nissan Qashqai (2019), Renault Kadjar (2015)
V SREDNJEM RAZREDU po zanesljivosti izstopajo:
- Audi A4
- Audi A5
- Audi Q5
- BMW serije 3
- BMW serije 4
- BMW X3
- Mercedes-Benz razred C
Na dnu lestvice so: Ford S-MAX (2016-2018), Opel Insignia (2015-2018), Toyota RAV4 (2017, 2019-2021), VW Sharan
V VIŠJEM RAZREDU je lestvica po zanesljivosti taka:
- Audi A6
- BMW serije 5
- BMW X5
- Mercedez-Benz GLE
- VW Arteon
- VW Touareg
V tabeli s statističnimi podatki o okvarah (na strani ADAC) boste našli vse ocenjene serije modelov, razvrščene po abecedi in razdeljene v razrede vozil.
Primerjava tehnologije: Električni avto in motor z notranjim zgorevanjem
Ali so električna vozila bolj nagnjena k okvaram kot motorji z notranjim zgorevanjem?
V zadnjih letih je bilo pogosto zastavljeno to vprašanje. Ker se je število registracij električnih vozil povečalo, je nastala lani prvič zadostna zbirka podatkov za začetno primerjavo.
Vendar pa še vedno ostaja težava s primerljivostjo osebnih avtomobilov z električnim pogonom in osebnih avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem. Namreč povprečna starost vseh avtomobilov registriranih v Nemčiji je deset let.
Vsa ocenjena električna vozila pa so še vedno zelo mlada. Ker se verjetnost okvar povečuje z naraščajočo starostjo vozil, bi bila primerjava dovzetnosti za okvare med električnimi vozili in motorji z notranjim zgorevanjem v celotnem voznem parku nepoštena.
ADAC je zato primerjal motorje z notranjim zgorevanjem (dizelsko gorivo in bencin) in povsem električne modele šele s prvimi registracijskimi leti 2020/2021.
Večina strokovnjakov pričakuje, da bodo imeli električni avtomobili manj okvar kot motorji z notranjim zgorevanjem. Razlog je v tem, da je veliko manj delov, ki bi se lahko pokvarili pri vozilu z električnim pogonom. Tako vozilo namreč nima izpušnih plinov, menjalnika z več razmerji, niti sklopke, niti zaganjalnika, ni recirkulacije izpušnih plinov, niti vbrizgavanja goriva, niti turbo polnilnika.
Ali so torej električna vozila manj nagnjena k okvaram kot motorji z notranjim zgorevanjem?
Na prvi pogled res morda izgleda tako. Vendar je kljub širši zbirki podatkov še prezgodaj za končni zaključek iz več razlogov:
- E-vozila, ki so trenutno na cesti, so še vedno precejšnja neznanka. Povsem mogoče je, da se verjetnost okvar še dodatno zmanjša s tehničnimi izboljšavami posameznih komponent.
- Ni gotovo, ali bodo pnevmatike z leti zdržale enako kot pri tradicionalnih avtih, saj so zaradi velike teže električnih avtomobilov izpostavljene nesorazmerno večji obremenitvi. Število prevoženih kilometrov sedanjih električnih vozil je še vedno manjše kot pri motorjih z notranjim zgorevanjem. Osi, osna vzmetenja in zavore morajo prenesti tudi večje ali različne obremenitve. Dolgoročnih posledic tako še ne poznamo.
- Statistični podatki o okvarah do danes ne morejo zagotoviti nobenih informacij o tem, ali bodo vlečne baterije zdržale tako dolgo kot motor z notranjim zgorevanjem (dizelski in bencinski motor).
ADAC bo zato v prihodnjih letih nadaljeval in postopoma širil primerjavo sistemov električnih avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem. Šele čez nekaj let bo tako jasno, ali je pogostost okvar in zanesljivost avtomobila pogojena tudi z tehnologijo pogona avta.
O tem lahko prebereš več več na strani ADAC.
En avto oglas slika
Ali je cena zavarovanja odvisna od zanesljivosti avta?
V zadnjih letih so se pošteno spremenile razmere na avtomobilskem trgu (posledica gospodarskih dogodkov na globalni ravni in inflacije) in smo bili poleg tega priče tudi izjemnim vremenskim razmeram, ki so posledično negativno vplivale na pogostost škod in stroškov popravil avtomobilov.
- Višje cene popravil na avto servisih, težave z nadomestnimi deli (in njihovo dobavljivostjo) in njihova podražitev.
- Posledično so tudi avtomobili pridobili vrednost, tako novi, kot tudi stari. Vse to so razlogi, ki so primorali zavarovalnice, da smo prilagodile svoje cenike in zavarovanje podražile, da lahko zagotavljamo kritja.
Čeprav sama lestvica zanesljivosti avtomobilov še ne vpliva na samo ceno zavarovanja, pa je za lastnike koristna informacija pred nakupom novega (in še bolj rabljenega) avta.
Pri zavarovanju e-mobilnosti so prednosti in slabosti
Ker so električa vozila opremljena z več senzorji in sistemi za preprečevanje nastanka prometne nesreče, lahko to pozitivno vpliva na varnost pogostost trkov. A čeprav tovrstni sistemi dokazano pomagajo zmanjšati verjetnost za nastanek škode s področja AO, zavarovanja splošnega kaska, pričakujemo pa lahko tudi blažje poškodbe voznika in sopotnikov, lahko ob določenih škodnih dogodkih pomenijo večjo povprečno škodo na vozilu. Veliko teh sistemov se namreč nahaja za sprednjim odbijačem. V primeru večjih škod pa so popravila dražja in bo to potrebno upoštevati tudi pri oblikovanju zavarovalnih premij. Tudi v primeru naravnih nesreč so stroški višji, kot pri tradicionalnih vozilih, saj so v osnovi električna vozila dražja. (povzeto iz članka)
Pri ceni zavarovanja tako še vedno največjo vlogo igra cena vozila ter moč motorja, zanesljivost vozila pa zaenkrat (še) ne vpliva na ceno zavarovanja, lahko pa ima velik vpliv na vašo denarnico (v primeru okvar zunaj garancije).
Preverite ceno zavarovanja svojega avta le z vpisom registrske številke!