WIZ Blog

Nazaj

Kako teči v mraku, dežju in megli

  1. avtor: WIZ | 28 feb 2016

    V toplih mesecih so gozdne poti, ulice in druge teku prijazne površine polne tekačev, ki neutrudno tekajo sem ter tja. Jeseni pa se skoraj sočasno z zadnjim organiziranim maratonom njihove vrste močno zredčijo. A pravih ljubiteljev teka tema, nižje temperature in slabo vreme ne odvrnejo od njega. Potrebna je le močna volja in nekaj prilagoditev razmeram, da je tek varen in ni ogroženo tekačevo zdravje.

    Oprema, s katero boš kos vremenu

    Tek v zimskih razmerah oziroma v slabem vremenu zahteva nekaj prilagoditev opreme. Zaradi nižjih temperatur se moraš obleči večplastno, pomembno pa je, da ne pozabiš na:

    • kapo,
    • zaščito za vrat (priljubljeni »buff«),
    • rokavice.

    Mraz se hitro občuti tudi na sprednji strani nog, trebuhu in rokah, zato imajo zimska tekaška oblačila na sprednji strani všito posebno zaščito zoper veter in vlago. Prva plast naj bo visokokakovostno perilo, druga tekaška oblačila, kot tretjo pa lahko v primeru dežja uporabiš nepremočljivo vetrovko oziroma dodatno tekaško jakno v primeru hujšega mraza. Ne smeš se obleči premalo, prav tako ne preveč. Stari tekaški mački pravijo, da te mora malce mraziti, ko stopiš iz hiše, ker se potem med ogrevanjem in kasneje tekom ravno prav ogreješ. Pazi na glavo in prste na rokah, ki se najhitreje ohladijo.

    Posebno poglavje je obutev. Podplati morajo biti prilagojeni mokrim površinam, snegu, snežni brozgi, makadamskim potem in podobno. Če tečeš pogosto in v vsakem vremenu, so najboljša izbira tekaški copati, ki imajo nepremočljivo membrano Gore-Tex. Res so nekoliko dražji, a suhe noge so vredne zlata!

    Pomembno je biti viden in dobro videti

    Sodobna tekaška oblačila imajo pogosto že našite večje ali manjše odsevne trakove. Vedeti moraš, da ponoči mokra cesta »požre« svetlobo avtomobilskih luči in je tekača zelo težko videti. Zato se skušaj obleči čim bolj »odsevajoče«:

    • Vetrovka oziroma tekaška oblačila naj imajo všite odsevnike ali odsevne trakove.
    • Obleci poseben tekaški brezrokavnik s širokimi odsevnimi trakovi.
    • Lahko oblečeš tudi varnostni brezrokavnik, kakršnega imaš v avtu, če ti ni močno preširok.
    • Nadeni si čelno svetilko, za pas pa lahko natakneš tudi rdečo lučko, ki sveti ali utripa in opozarja nate tiste, ki pripeljejo za teboj.
    • Na roko natakni odsevni trak z utripajočimi diodami.

    Zapomni si, da svetlobnih in odsevnih teles ni nikoli preveč, saj te bodo vozniki le tako pravočasno opazili in te obvozili na ustrezni in varni razdalji. 

    Teci tam, kjer je glede na razmere varno

    Morda zvečer ali v slabem vremenu tvoje priljubljene tekaške poti niso najbolj primerne, zato se moraš nekoliko prilagoditi. Čeprav jih podnevi poznaš že skoraj na pamet, so lahko razmere v dežju in ponoči povsem drugačne. To še posebej velja za naravne poti z razgibano podlago, kot so makadamske in gozdne poti, kjer so zaradi slabe vidljivosti, neravnih tal in drseče podlage še posebej v nevarnosti gležnji. Tek po takih poteh ti zato v slabih vremenskih razmerah odsvetujemo.

    Kljub asfaltni podlagi so dobra alternativa osvetljene ulice. Tek po pločniku ti morda ne bo najbolj po godu, vendar je veliko varnejši, še vedno pa moraš paziti na vse prehode med pločniki in prečnimi ulicami ter na robnike in uvoze, kjer so pločniki znižani. 

    Tek je zdrav, kaj pa ti?

    Tek je super, a za polno uživanje zdravega življenja moraš poskrbeti tudi za vse druge sestavine. Dovolj spiš? Je zajtrk vsak dan na tvoji mizi? Si pod stresom? Izpolni WIZov barometer zdravja, preveri svoj način življenja in si na koncu prenesi naše priročnike, v katerih so odlični nasveti za zdrav način življenja.