angle-left null Hitra, okusna in zdrava kosila za vse dni v tednu
solata s čičeriko
clock image

6

Hitra, okusna in zdrava kosila za vse dni v tednu

#resenovhipu

06 april, 2020

Kim

Tu je »plonk listek« za vse, ki se borite s pomanjkanjem idej za kosila. Izbrali smo enostavne sestavine, ki skoraj zagotovo ne manjkajo v domači shrambi.

Ponedeljek: pripravi enostavno jajčno omleto

Dobra in rahla jajčna omleta z zelenjavo je odlična ideja za hitro pripravljeno kosilo, ki ti ne bo obležalo v želodcu. V posodi razžvrkljaj nekaj jajc, vanje umešaj na koščke narezano zelenjavo, ki jo imaš na voljo in nariban sir. V naoljeni ponvi popraži čebulo, dokler ne postekleni, nato pa v ponvo dolij žvrkljano jajce z zelenjavo. Zelo hvaležna jed, ki je pripravljena en, dva, tri.
 

Torek: testenine po italijansko - s paradižnikovo omako in suho klobaso 

Čebulo in česen ločeno drobno sesekljaj, klobaso pa nareži na srednje debele kolobarje. V globoki ponvi segrej olivno olje, dodaj mu na kolobarje narezano klobaso in čebulo. Na srednji temperaturi ju med občasnim mešanjem praži 8 minut oziroma tako dolgo, dokler čebula ne postekleni. V ponev nato dodaj česen in praži 1 minuto, da zadiši. Prilij paradižnikovo omako in vse skupaj začini s soljo, poprom in baziliko, če jo imaš. Dobro premešaj in pusti, da se omaka na srednji temperaturi (ob rahlem vrenju) kuha 15 minut. Med tem časom skuhaj testenine, ki jim dodaš pripravljeno omako. Uživaj v slastnem italijanskem kosilu. 

Petek: file osliča s slastno krompirjevo solato

Z željo po raznovrstnih obrokih, se ne bojmo poseči tudi po zamrznjenih ribjih filejih, ki bodo prijetno osvežili tedenski meni.

Najprej temeljito operi krompir za prilogo in ga pristavi na kuhalnik v večjem loncu. Krompir zalij s tolikšno količino osoljene vode, da je povsem prekrit. Z olupkom ga kuhaj od 25 do 30 minut, da se zmehča, nato ga odcedi in ohladi. Medtem na olivnem olju ali maslu previdno popeci zamrznjeni file osliča ali katerekoli druge ribe. Ob pečenju lahko v ponvo dodaš rezino limone in rožmarina, ki bosta poskrbela za dodatno aromo. Ohlajen krompir nareži in stresi v veliko solatno skledo. Dodaj mu na kolobarje narezano čebulo in primešaj olje, kis in sol. Krompirjevi solati lahko dodaš tudi žlico majoneze in gorčice.
 

Četrtek: hitro pripravljena zelenjavna enolončnica (iz zamrznjene zelenjave) 

Kakršnakoli enolončnica nam enkrat tedensko dobrodošlo pogreje želodec.

Namesto klasične fižolove enolončnice poskusi s pripravo za želodec malenkost lažje jedi na žlico. Krompir olupi in ga nareži na kockice, česen pa na drobno sesekljaj. V loncu pristavi 3 žlice olja, na njem popraži česen, nato pa dodaj zamrznjeno zelenjavo, katero pražiš in dušiš še okrog 3 minute. Vse skupaj dobro premešaj in dolij toliko vode, da bo segala 2 prsta čez zelenjavo. V juho nadrobi zelenjavno kocko in pusti, da se kuha eno uro. Juho lahko po tem malo prepasiraš s paličnim mešalnikom ali pa vanjo dodaš kuhati riž, še boljša izbira za popestritev pa so zdrobovi cmoki. 

Sreda: sočna rižota s piščancem

To je ena izmed tistih izredno slastnih jedi, katere priprava je zelo enostavna, a vedno mojstrsko uspe.

V ponvi popraži čebulo, da postekleni, dodaj piščanca in riž. Praži nekaj minut. Med kuhanjem v pokriti ponvi na majhnem ognju, rižoto zalivaj z ustrezno količino vina, ki ga uporabiš namesto vode. Začiniš jo s soljo in poprom. Nasvet: nikar ne zavrzi konca parmezana oziroma parmezanove skorjice, temveč jo nekje na polovici kuhanja dodaj v ponvo. Po koncu kuhanja jo enostavno odstraniš, poskrbela pa bo za bolj izrazit okus in kremasto strukturo rižote. Da obdržiš njeno kremasto strukturo ponvo odstavi iz kuhalnika preden riž popije vso vodo. Pred serviranjem pusti jed stati par minut.

Sobota: nostalgična jed - krompirjev golaž 

Obudi spomine na otroštvo in skuhaj krompirjev golaž.

V posodi segrej maščobo, na njej prepraži čebulo in česen, dokler čebula ne postekleni. Čebuli nato dodaj na majhne kose narezano papriko in praži še 2 minuti. Dodaj krompir, mleto rdečo papriko, lovorov list in soli ter popraj po okusu. Malenkost povišaj temperaturo na štedilniku in med mešanjem praži 10 – 15 minut. V grelniku ali na štedilniku segrej vodo do vretja in jo dolij sestavinam v posodi, toliko, da pokriješ krompir. Pusti, da zavre, nato pa ob nežnem vrenju kuhaj v pokriti posodi toliko časa, da se krompir skuha. Ko je krompir kuhan, dodaj žlico paradižnikove mezge. Pomešaj in počakaj, da ponovno zavre ter v pokriti posodi kuhaj še približno 20 minut. 

Nedelja: okusna tunina pica brez kvasa

Tovrstno testo za pico je slasten nadomestek, ko nam doma zmanjka dragocenega kvasa.

Najprej zmešaj 8 velikih žlic moke, pecilni prašek ali veliko žlico sode bikarbone in čajno žličko soli. Suhim sestavinam dodaj 8 velikih žlic mleka ali vode in žlico oljčnega olja.

Nastalo zmes pusti počivati 15 minut, nato pa jo porazdeli po pekaču. Testo prelij s paradižnikovo omako, kateri predhodno primešaš ščepec soli, popra, bazilike in origana. Nato pico nadevaj s konzervirano tunino (iz pločevinke prej odcedi olje), koruzo in narezano čebulo. Po vrhu naribaj katerikoli sir, ki ti ostaja v hladilniku. Pekač položi v predhodno segreto pečico na 200 stopinj za 10-20 minut (odvisno od pečice). Zadnjih 5 minut na pico razbij še 2 jajci. 

Dober tek!