angle-left null Zakaj so zimske gume za zimo in ne za poletje?
clock image

3

Zakaj so zimske gume za zimo in ne za poletje?

#wizavto

04 februar, 2019

Marko

Zakon določa, da se morajo vozniki ravnati po vremenu, zato morajo imeti avtomobili zimsko opremo, ne glede na zakonsko »zimsko« obdobje, ki traja do 15. marca. A tudi pri tem velja upoštevati zdravo pamet in dejstva, zakaj se v poletnih dneh ne smemo voziti z zimskimi gumami.

Pomlad se z zimskimi razmerami nikakor ne more kosati. Razumljivo je, da je zima resna stvar, zimske razmere so zahtevne in z avtom, obutim v letne gume, se pozimi ne pride prav daleč.

Letni čas in vreme določata katere gume naj ima tvoj avto

Pomlad pa je vse kaj drugega. Ceste so suhe in če so zimske gume dobre za sneg, led in snežno brozgo, bodo poletnim cestam še toliko lažje kos, si mislijo mnogi vozniki. Tudi zato se jim z menjavo zimskih gum za letne pogosto ne mudi preveč, z njo pa počakajo tudi vse tja do konca maja ali še celo dlje.

Zakon res določa, da se morajo vozniki ravnati po vremenu, in če konec aprila zapade sneg, morajo imeti avtomobili zimsko opremo, ne glede na zakonsko »zimsko« obdobje, ki traja do 15. marca. A tudi pri tem velja upoštevati zdravo pamet in dejstva, zakaj se v poletnih dneh ne smemo voziti z zimskimi gumami.

Kaj je pokazal test?

Razlog za razlike tiči v sestavi gume, obliki lamel in profilu, ki je pri letnih gumah popolnoma drugačen kot pri zimskih.

Pri proizvajalcu gum Continental so na testu preverili, kako se obnašajo zimske gume poleti oziroma pri temperaturah, višjih od 15 °C. Mejna temperatura, pri kateri naj bi zamenjali zimske gume z letnimi, je 7 °C, pri višjih temperaturah pa so razlike v lastnostih in sposobnostih gum še večje. Na testu se je izkazalo, da znaša zavorna pot pri hitrosti 100 km/h na suhi podlagi z letnimi gumami  36,6 m, z zimskimi pa 44,1 m. Na mokri cesti se avto z letnimi gumami ustavi na razdalji 51,3 m, z zimskimi pa na 57,3 m. Razlog za to tiči v sestavi gume, obliki lamel in profilu, ki je pri letnih gumah popolnoma drugačen kot pri zimskih.

Zimska guma je zaradi svoje sestave mehkejša, pri nizkih temperaturah ne otrdi, lamele in profil pa so prilagojeni za dober oprijem na snegu, v snežni brozgi in na pomrznjenih podlagah. Vozniki zmotno mislijo, da zimskim gumam poleti ne bo hudega, a višje temperature in razgret asfalt slabo vplivajo na strukturo gume. Mehke gume so poleti tudi veliko bolj občutljive na obrabo in mehanske poškodbe, še posebej na slabših cestah. 

Izgovori, ki jih ne bi smelo biti

Med najpogostejšimi izgovori, zakaj še nismo zamenjali gum, so »nimam časa« in »nimam denarja«. Za prvega ni nikakršnega opravičila, pri drugem pa moraš temeljito razmisliti, kakšne posledice ima lahko na cesti 3, 5 ali 10 metrov daljša zavorna pot. Zimske gume poleti ne nudijo enakega oprijema kot letne, vplivajo pa tudi na obnašanje avtomobila med vožnjo. Zato je pomembno, da spomladi takoj po 15. marcu ter ob višanju pomladnih temperatur obiščeš vulkanizersko delavnico in preobuješ svoj avto v poletno obutev.
  
Kljub temu da zakon poleti ne prepoveduje vožnje z zimskimi gumami, se odgovorni vozniki zavedajo, da je ta manj varna, pa tudi manj ekonomična, saj se zimske gume poleti hitreje in neenakomerno obrabijo. In čeprav je nesreč zaradi zimskih gum poleti verjetno veliko manj kot nesreč zaradi letnih gum pozimi, je poleg menjave gum priporočljivo poskrbeti tudi za avto zavarovanje WIZ Kasko