WIZ Blog

Nazaj

Še o krožiščih: kako voziti po večpasovnih krožiščih?

  1. avtor: WIZ | 03 sep 2013

    V prvem zapisu o krožiščih smo govorili o osnovnih pravilih, ki veljajo za vsa krožišča. Krožišč je namreč več vrst, in sicer:

    • krožna križišča z enim prometnim pasom,
    • krožna križišča z dvema ali več prometnimi pasovi in
    • krožna križišča z ločenimi prometnimi pasovi.

    V tokratnem zapisu bomo tako pogledali, kakšna so pravila za vožnjo v večpasovnih krožiščih in tistih, ki imajo ločene prometne pasove. 

    Krožna križišča z dvema ali več prometnimi pasovi

    • Kadar ima krožno križišče dva uvozna prometna pasova, zapelje vozilo, ki:
      • vozi po desnem prometnem pasu, na zunanji prometni pas krožnega križišča;
      • vozi po levem prometnem pasu, na notranji prometni pas krožnega križišča.

    Torej – na desni prometni pas se morajo razvrstiti samo tisti vozniki, ki bodo odšli iz krožišča na prvem izvozu!

    • Kadar se z levega prometnega pasu vključujemo v krožno križišče in je zunanji prometni pas prost, notranji prometni pas pa zaseden z vozili, moramo počakati. V križišče lahko zapeljejo le vozila z desnega prometnega pasu, saj je zunanji prometni pas na križišču prost.
    • Kadar se z levega prometnega pasu vključujemo v krožno križišče in je zunanji prometni pas zaseden, moramo počakati. Na krožno križišče lahko neovirano zapeljejo le vozila z desnega prometnega pasu, ki bodo zapustila križišče na prvem izvozu, saj je ta prometni pas ločen od drugih prometnih pasov z neprekinjeno ločilno črto. Te črte ne smemo prevoziti.

    Najpogostejše napake voznikov na teh krožnih križiščih

    • Nadaljevanje vožnje po zunanjem prometnem pasu.

    Oba prometna pasova, notranji in zunanji, sta namreč namenjena zapuščanju krožnega križišča. V tem primeru je z zunanjega prometnega pasu prepovedano nadaljevati vožnjo po krožnem križišču. To prepoveduje neprekinjena ločilna črta in zarisana puščica na vozišču.

    • Zapuščanje krožnega križišča z notranjega prometnega pasu.

    V tem primeru je prepovedano zapustiti krožno križišče, ker zunanji prometni pas (kljub dvema izvoznima pasovoma) ni označen z neprekinjeno ločilno črto in torej ni izključno namenjen zapuščanju krožišča. V tem položaju voznik na notranjem prometnem pasu nikakor ne vidi, ali namerava avtomobil na zunanjem prometnem pasu zapustiti križišče ali pa bo nadaljeval vožnjo po krožnem križišču. Zato voznik avtomobila na notranjem prometnem pasu odpelje še en krog in se med tem varno razvrsti na zunanji prometni pas.

    • Prepozno razvrščanje na zunanji prometni pas.

    Voznik avtomobila na notranjem prometnem pasu s prepoznim premikom na zunanji prometni pas ogroža vozila, ki že vozijo na njem. V primeru, da je voznik zgrešil izvoz oz. kadar se zaradi gostote prometa ni uspel pravočasno razvrstiti na zunanji prometni pas, vedno odpelje še en krog in se med tem varno razvrsti na zunanji prometni pas krožnega križišča.

    Bodimo zelo pozorni pri zamenjavi prometnih pasov. Vsa vzvratna ogledala so namreč nastavljena na vožnjo po ravni cesti.

    • Čeprav pravilno pogledamo v vzvratna ogledala, lahko spregledamo vozilo na desni, ki ga opazimo šele, ko je tik ob našem boku, oz. vozilo na levi, ki zaradi mrtvega kota prej izgine iz vidnega polja ogledal.
    • Na takšnih križiščih se tudi zelo hitro spreminja prometna situacija, zato moramo natančno in dobro pregledati, kaj se dogaja okoli nas, s poudarkom na pogledu čez levo ramo.

    Krožna križišča z ločenimi prometnimi pasovi

    To je nekoliko spremenjen tip krožnih križišč, ki zagotavlja višjo raven prometne varnosti, večjo pretočnost vozil in na katerem veljajo nekoliko spremenjena pravila vožnje. Od običajnih krožnih križišč se bistveno razlikujejo, in sicer:

    • imajo dva med seboj fizično ločena prometna pasova;
    • prometna signalizacija, ki je nekoliko spremenjena (prometni znaki in označbe na vozišču), natančno napoveduje ter sporoča, v katero smer vodi določen prometni pas pred krožnim križiščem in v njem;
    • na ustrezni prometni pas se moramo razvrstiti že pred uvozom;
    • menjava prometnih pasov na takšnem križišču ni dovoljena.

    Krožišča so varen način urejanja prometa, vendar le, če upoštevamo pravila, ki veljajo za vožnjo po njih. Ne pozabite – nikoli se vam ne mudi toliko, da ne bi imeli časa zapeljati še enega kroga po krožišču, če ga ne uspete zapustiti takoj.

    Srečno in varno vožnjo vam želi vaša ekipa WIZ!