null POGOVOR Z ZDRAVNIKOM 
video pogovor z zdravnikom
clock image

9

POGOVOR Z ZDRAVNIKOM 

#wizblog

20 maj, 2021

Ana

Zdravniki telemedicino uporabljamo vsakodnevno pri svojem delu v ambulantah. V ospredju sta predvsem svetovanje po telefonu in komunikacija po elektronski pošti. V času epidemije pa smo začeli uporabljati tudi video posvete.

Zapis: intervju z dr. Žiga Hladnik


V času epidemije smo začeli uporabljati tudi video posvete

Zdravniki telemedicino uporabljamo vsakodnevno pri svojem delu v ambulantah. V ospredju sta predvsem svetovanje po telefonu in komunikacija po elektronski pošti. V času epidemije pa smo začeli uporabljati tudi video posvete. Vendar je težava teh preobremenjenost s številom dnevnih obravnav, zato si zdravnik enostavno ne more vzeti dovolj časa za vsakega posameznika.  

"Okoli 80 odstotkov diagnoze bolnika se lahko postavi na podlagi natančnega pogovora."

Povpraševanje po posvetih močno presega zmožnost našega ambulantnega tima, zato sta ključni problem dostopnost in dosegljivost na telefon, ne nazadnje tudi odzivni čas na posvete po elektronski pošti. Po drugi strani pa opažamo, da s posveti po telefonu in video posveti lahko rešimo zelo veliko težav. Okoli 80 odstotkov diagnoze bolnika se lahko postavi na podlagi natančnega pogovora. Tako telesni pregled, laboratorijske preiskave, morebitne nadaljnje slikovne preiskave pravzaprav predstavljajo večinoma manjši delež informacij, ki jih potrebujemo. 

 

 

Pri video posvetu, kot ga imamo pri Halo Doktor, dobimo še več podatkov

Zakaj? V živo lahko vidimo človeka in nam lahko, recimo s kamero, pokaže del telesa, kjer ima težave in tako opravimo tudi prilagojen telesni pregled. Z video posvetom lahko dobro ocenimo in ločimo, ali gre za obolenje, ki je nujno, ali morda za obolenje, ki zahteva hitro ukrepanje in je zato potrebna morebitna nadaljnja laboratorijska, slikovna ali specialistična obravnava, ali pa si lahko človek pomaga sam, na primer z zdravili v prosti prodaji, s spremembo prehrane, telesno vadbo ali pa enostavno počaka, da bo težava minila.


Navsezadnje je tudi odnos bolj sproščen. Kar pomeni, da ljudje lažje razložijo težave, ki jih pestijo. Zdravstvene ustanove, čakalnice, ambulante, zvoki, vonjave, ki jih spremljajo, ustvarjajo za obiskovalca stresno okolje. Sam se še zdaj spomnim vonjav, ko sem kot otrok obiskoval zdravstvene domove ... In še zdaj mi povzročajo stres. 

Če človek kliče iz svojega doma, tako rekoč iz svojega naslonjača, se zniža raven stresa.

 


Razmerje moči se pravzaprav spremeni. Ne gre več za frontalni odnos zdravnika z bolnikom, kjer je zdravnik nesporna avtoriteta. Sogovornika sta veliko bolj enakopravna. Bolniki so s takim načinom komuniciranja veliko bolj zadovoljni. Zdravnika pri posvetu, kot je Halo Doktor, dobijo praktično takoj. Ta si vzame čas, da jih posluša in jim po svojih najboljših močeh tudi svetuje. Pri video posvetu zdravnika tudi vidijo, kar še poveča zaupanje. Namreč komunikacija z govorico telesa je tista, ki ji precej bolj zaupamo. Z vidika zdravnika pa lahko rečem, da so video posveti popestritev našega dela. Nov izziv, ki razbija monotonost, ki jo občutimo pri delu v ambulanti. Kljub temu da klicateljev v teh primerih ne poznamo, pa se je izkazalo, da lahko razvijemo dober odnos. Po drugi strani pa po strokovni plati tudi odpravimo veliko težav, ki jih drugače morda ne bi.

 

Sam video posvet ima veliko prednost pred telefonskim posvetom 

Človeka lahko tudi opazujemo in, kot sem že omenil, naredimo tudi prilagojen telesni pregled. Teme pogovorov so zelo raznolike, prav tako dobimo zelo različne klice. Lahko so to kronične, lahko gre za akutne, nenadno nastale težave.
Nekateri potrebujejo le razlago določenega izvida, druge zanimajo stranski učinki zdravljenja, ki bi bili lahko povezani z zdravili, ki jih jemljejo. Spet tretji pa želijo pridobiti le drugo mnenje (na primer dodatno zdravniško mnenje).
Kar pa zadeva konkretne telesne težave, zaradi katerih ljudje kličejo, lahko rečem, da je največ mišično-skeletnih težav, kjer gre za bolečine v sklepih in mišicah. Veliko kličejo tudi zaradi glavobolov, nekaj je tudi infekcijskih bolezni, povišanega tlaka, različnih oteklin, ki se pojavljajo, pa jih ne znajo razložiti ... Pogoste so tudi težave s črevesjem, želodcem ali revmatološke bolezni, včasih tudi določena nepojasnjena kronična stanja. Teme so res zelo široke, tako kot v klasični ambulanti družinske medicine. 

 

Kako sem pomagal, ko je poklicala menedžerka?

Prvi primer je gospa, stara nekaj nad 20 let, menedžerka po poklicu. Povedala je, da ima že štiri dni bolečine v zgornjem delu trebuha. Ob tem ni imela posebnih slabosti ali bruhanja, blato in vodo je odvajala normalno, tudi kisline ni imela (ki bi jo čutila v ustih). Opisala je, da hrana ne vpliva na težave. Se je pa v tem času zgodila sprememba, napredovala je v službi, imela je stresno obdobje. To je bil pokazatelj, kaj bi lahko bilo narobe. Pred leti je tudi opravila managerski pregled, kjer so ji naredili gastroskopijo in ugotovili blago vnetje želodčne sluznice. 

Uredi si dodatno zavarovanje, ki ti omogoča hitro diagnozo, zdravljenje in rehabilitacijo.

Glede na opisane težave sem sklepal, da gre za blago vnetje, tako kot je že bilo pred leti ugotovljeno, katerega povzročitelj je bilo po vsej verjetnosti stresno obdobje. Predlagal sem ji, da poskusi s prehrano za želodec (za krajši čas), ki vključuje na vodi prekuhano zelenjavo ter riž, brez močnejših začimb in maščobe. Za krajši čas naj se tudi izogiba živilom, ki dražijo želodec, kot so alkohol, kava, sveže sadje in zelenjava ter čokolada. Dolgoročno pa sem ji svetoval, da vsakodnevno uporablja tehnike sproščanja, predvsem zaradi stresnega delovnega mesta, saj ni pričakovati, da bi se pri njej stres umiril. Enostavno bo morala najti tehnike, kako sama pri sebi povečati toleranco do stresa, ki mu je izpostavljena. 

Če težave ne bi minile, bi bilo možno tudi zdravljenje z zdravili, ki zavirajo izločanje želodčne kisline in na ta način umirjajo vnetje. Z gospo sva se dogovorila za kontrolni posvet čez en teden. Po tem času sva se slišala in dejansko se ji je zdravstveno stanje s pomočjo nasvetov tudi umirilo. 
 

KAKO SO V PRAKSI VIDETI VIDEOPOSVETI?


Gospa v tridesetih letih je povedala, da ima kronične glavobole.

Pojavljajo se ji v tedenskih intervalih v predelu čela (temporalnem in sprednjem predelu glave). Povzročajo ji slabšo storilnost, s tem pa zmanjšujejo kakovost njenega življenja. Ni opisovala motenj vida, sluha ali občutka. Povzročajo pa ji slabost, utrujenost pri vsakodnevnem funkcioniranju in jo precej omejujejo. Do zdaj je uporabljala različne analgetike in specifična zdravila za migreno, ki so ji sicer zadovoljivo pomagala. Želela pa je mnenje specialistov, kako vzročno pristopiti k tej težavi. Vsa zdravila, ki jih poznamo, le blažijo težave, ne pozdravijo pa samih glavobolov.

Gospe sem razložil, da so glavoboli delno genetsko pogojeni, delno pa so posledica vzrokov iz okolja.

Stres, prehrana ter premalo gibanja in spanja so tisti dejavniki, ki lahko zelo močno vplivajo na pojav glavobolov.

Razložil sem ji, kako pristopamo do glavobolov v medicini. Imamo tako imenovani stopenjski pristop v zdravljenju z analegtiki, od tistih manj škodljivih do tistih z več stranskimi učinki. Omenil sem tudi možnost profilastične terapije, ki pa jo lahko predpiše nevrolog. Zato sem ji tudi predlagal, da opravi pregled pri nevrologu, ki se usmerjeno ukvarja z migrenskimi glavoboli, tudi z morebitno slikovno diagnostiko glede na pogosto pojavljanje glavobolov in dejansko za morebitni predpis te specifične medikamentozne terapije, ki bi lahko preprečila nastanek glavobolov.

Predlagal sem tudi, da vodi dnevnik glavobolov in si tako zapisuje, kako dejavniki iz okolja pravzaprav vplivajo na glavobole, saj je le izogibanje tem dejavnikom vzročno zdravljenje, ki si ga ona želi. Od gospe še nisem prejel povratne informacije, zato ne vem, kako se je razpletlo. A sem ji predlagal, da se po tem, ko bo opravila pregled pri nevrologu, oglasi prek video posveta in se pogovoriva, kako ji gre.

 


Stik s splošnim zdravnikom je odslej dostopnejši


S storitvijo HALO DOKTOR imaš možnost klica zdravnika splošne medicine, ki je vključena znotraj zavarovanje WIZ Specialisti.

  • Izkoristi klic, ko to najbolj potrebuješ – ko si v stiski in želiš posvet z zdravnikom takoj - omogoča ti strokoven posvet na daljavo, tudi v obliki video pogovora »na štiri oči«. 
  • Neomejeno število klicev, tudi med prazniki.
  • Brez čakanja, brez jeze, brez skrbi, z roko v roki z ekipo, ki te na daljavo vodi v vseh korakih modernih zdravstvenih storitev. 


Uredi si zavarovanje WIZ SPECIALISTI >

Prijavi se na WIZ e-novice

Želiš prejemati naše novice in dobre ponudbe? Vpiši svoj e-mail in v naslednjem koraku pošlji potrditev.