WIZ Blog

Nazaj

Vaje za ogrevanje na smučišču

  1. avtor: Ana Vita | 01 jan 2018

    Zakaj se je pred zimskimi aktivnostmi dobro fino ogreti?

    Raztezanje pred smučanjem ali deskanjem pomaga pretegniti telo, ki se je ponoči »zaležalo«. Prvi spust po strminah je vedno najbolj negotov, raztezanje pa ti obenem pomaga tako pri umirjanju duha kot sproščanju mišic. Hitreje te tudi vpelje v samo rutino gibanja značilnega za smučanje ali bordanje. Še posebej je ogrevanje pomembno, če si na poti na smučišče v avtu presedel več kot uro, smučišča v tujini so od slovenske meje kar oddaljena. Pazi nase!

    • Ogrevanje začni z skipingom ali sonožnimi poskoki
      Skiping, sonožni poskoki ali podobna vrsta aktivnosti, dvigne telesno temperaturo in te tako pripravi na boj s snegom. Pazi, da vaje ne izvajaš predolgo in naj ne bo pretežka, samo toliko, da začutiš toploto, približno 30 do 45 sekund.
       
    • Pretegni kolke
      Stopi z levo nogo naprej in se prakotno na koleno, z desno nogo pa se s kolenom dotakni tal. Nagibaj se naprej in vztrajaj v taki poziciji 30 sekund, nato zamenjaj nogi. 
       
    • Počepni in vstani
      Počepni, tako da se postaviš v pozo kot da bi se useden na »nevidni stol« nato pa se skloni in dotakni prstov na nogah ter pri tem stegni roke. Z rokami dodatno potiskaj kolena navzven. Naredi 8 ponovitev pri čemer v posamezni pozi ostani po par sekund.
       
    • Naredi predklon in zaklon na smučkah ali bordu
      Pri vajah na smučkah ali bordu, je najprej potrebno poskrbeti za pravo ravnotežje. Predklon naredimo tako, da se poskušamo dotakniti prstov na nogah in pri tem imeti čim manj pokrčena kolena. Pri zaklonu pa hrbet vzravnamo, dvignemo stegnjene roke nad glavo in se nagnemo s trupom in glavo nazaj. Obe vaji izvajamo počasi in ju prilagajamo svojim zmožnostim. 
       
    • Za konec raztegni še ramena
      Ker pri gibanju uporabljaš tudi roke, je potrebno za zimske vragolije pripraviti tudi ramenski obroč. Začni s kroženjem obeh ramen v isto smer skupaj naprej in nato nazaj in vajo ponovi 10-krat za vsako smer. Nato lahko poskušaš rameni istočasno vrteti v nasprotno smer, najprej desna naprej, leva nazaj, nato obrneš. Zravnaj hrbet in raztegni roki vodoravno s tlemi. V komolcih pokrči roko, eno navzdol, drugo navzgor in premikaj eno roko gor, drugo istočasno navzdol, pri čemer ohranjaš pravokotno pozicijo podlahti na nadlahti. Vajo ponavljaj 30 sekund. 


    Za odlično pripravljenost pa ne pozabi na topla oblačila, primerno obutev in na čelado.

    Najboljše, da pri oblačenju na smučišču (doma ali v tujini) upoštevaš pravilo treh slojev, saj ti to daje feksibilnost pri odvzemanju in dodajanju plasti, glede na to, kakšno je vreme. Pri izbiri oblačil pazi, da izbereš vodoodporni material, ki po možnosti vleče vlago. Podobno velja za rokavice. Verjetno boš potreboval tudi udobne smučarske ali bordarske čevlje in dobre nogavice, oboje pa mora omogočati dobro cirkulacijo krvi v tvojih nogah. Pomembno je tudi, da zaščitiš glavo. Topla kapa bo pomagala pri ohranjanju toplote, medtem ko naj bo čelada čim bolj zračna. Ne pozabi na očala tako ob sončnih kot bolj mrzlih smučarskih dnevih.

    Sicer pa: pomembne niso le vaje za ogrevanje telesa, poskrbi tudi za urejeno dopolnilno zdravstveno zavarovanje, s katerim se v primeru neljube športne poškodbe na domačih tleh izogneš doplačilu zdravstvenih storitev. 

    Če pa greš smučat čez mejo, ne pozabi na zavarovanje za tujino: WIZ Tujina. To zdravstveno zavarovanje ti zagotavlja hitro zdravniško pomoč, 24-urno pomoč kjerkoli na svetu že smučaš in plačilo stroškov zdravljenja.
    Ne spreglej nizke cene za družine in ugodnega celoletnega zavarovanja!
     

    SKLENI WIZ TUJINA ŽE OD 1,2 € NA DAN >