WIZ Blog

Nazaj

Tri ženske generacije, tri ženske rekreacije

  1. avtor: Peter | 10 maj 2017

    Redna telesna aktivnost je eden od temeljev zdravega življenja, polnega pozitivnih misli in s čim manj boleznimi in poškodbami. Šport in rekreacija sta pomembna v vsakem življenjskem obdobju, ne smeš pa prezreti dejstva, da je treba telesno aktivnost ves čas prilagajati svojim letom. Ženske rekreacijo dojemajo drugače kot moški. Manj tekmovalno in ne toliko za dokazovanje vsem po vrsti, bolj za svojo dušo in veselje. Kako bi se torej spomladi lotile rekreacije hči, mama in babica, ki si želijo zdravega počutja in svojim letom primerno fit telesa?

    Tri ženske generacije, tri ženske rekreacije

    Recimo, da so naše tri ženske stare 25, 50 in 73 let. Morda lahko skupaj kuhajo, pri vseh ostalih aktivnosti, ki zahtevajo telesno moč in kondicijo, pa težko združijo moči. Ker se telo z leti spremeni in oslabi, se lahko vse tri še vedno ukvarjajo s tekom, vendar ne na enaki razdalji in z enakim tempom. Nekatere natrenirane izjeme so pri svojih šestih križih hitrejše in vzdržljivejše od pol mlajših tekačic, a takšnih je razmeroma malo. Pri vseh oblikah vadbe je treba upoštevati, da so sklepi oziroma hrustanec pri starejših ljudeh bolj obrabljeni, kar privede do bolečin, z leti oslabijo tudi mišice in kosti. V srednjem življenjskem obdobju se pojavijo nekatere poklicne deformacije zaradi vplivov dela (preveč sedenja, kronična utrujenost, izgorelost in podobno), obveznosti, stres, neredna in nezdrava prehrana pa povzročijo še druge težave (prevelika telesna teža, izguba telesne kondicije …).

    Pomlad, nova energija, pa še čas kopalk se bliža

    Najlažje se rekreacije loti hči, ki je najmlajša in ima običajno najmanj obveznosti. Njeno telo zmore skoraj vse, zato je izbira raznovrstnih vadb in dejavnosti skoraj neskončna. Z lahkoto kombinira vaje za moč in vaje za vzdržljivost, jih dopolnjuje z jogo in jim doda nekaj adrenalinskih gorskih kolesarjenj, dopoldansko turno smuko ali sprehod po gurtni. Čeprav mlada, se mora zavedati, da nobeno pretiravanje ni dobro, tudi njeno telo pa med vadbo potrebuje počitek. Če začne že zdaj upoštevati napotke za zdravo prehrano, se ji tudi v kasnejših letih ne bo treba vznemirjati, kako bo videti v kopalkah. Pri mladih ženskah je lahko rekreacija povsem običajen del dneva oziroma življenja, s katerim skrbijo za svoje počutje, zdravje in videz.

    Za mamo predstavlja redna vadba pravi projekt, ki je v največji meri odvisen od razpoložljivega časa. Otroci, družina, služba ter sto in ena obveznost ji vzamejo precej časa, obenem pa ji poberejo tudi ogromno energije. »Rekreacija? Ah, samo malo bi se rada usedla in spočila …« Ampak včasih je rešitev prav v rekreaciji! Priporočamo vodeno vadbo v skupini, kjer se zberejo ženske podobne starosti in se skupaj rekreirajo, pri tem pa jih vodi, usmerja in spodbuja usposobljen strokovnjak oziroma trener. V srednjih letih je namreč eden največjih izzivov motivacija, ki jo utrujenost običajno kaj hitro premaga. Vadba v skupini predstavlja obveznost, obenem pa je prijetnejša, pestrejša in veliko bolj zanimiva. Tudi mama ima na voljo veliko različnih oblik vadb in če jim doda še zdrav družinski jedilnik, ji za kondicijo in mnenja ostalih kopalcev na plaži ni treba skrbeti.

    Posebna zgodba pa je babica. Starost prinese vrsto težav in omejitev, zaradi katerih je treba vaje in intenzivnost vadbe skrbno načrtovati in prilagoditi. Starejši ljudje, ki redno skrbijo za telesno aktivnost, se lažje kosajo s tegobami starosti, predvsem pa so bolj optimistični. Prav tako prinese pomlad tudi babici veliko priložnosti za »miganje«. Lahko se, tako kot mama, priključi kateri od organiziranih skupin, v katerih vadijo starostniki, in se loti telovadbe, plesa, plavanja, razgibavanja z dihalnimi vajami in podobno. Tek zamenja za hojo z nordijskimi palicami, povsem v redu pa je tudi čisto običajen sprehod. Ne gre zanemariti niti urejanja zelenjavnega oziroma cvetličnega vrta, čebelarjenja ter občasnega varstva vnukov, ki lahko uspešno nadomesti adrenalinske športe. V starosti je pomembna ne le telesna, ampak tudi možganska aktivnost, ki preprečuje, da bi življenje postalo pasivno. Čeprav je nabor vadb omejen, je treba poskrbeti za raznovrstno vadbo z različnimi rekviziti in igrami, ki poleg telesnega zahtevajo tudi nekaj umska napora.

    Na našem #resnicnofajn blogu lahko prebereš tudi o tem, s katerimi vajami do vitkih nog in zakaj sta potrebni obe vadbi, aerobna in anaerobna. Prej se lotiš vaj, prej boš fit.

    Raje kot k zdravniku grem na sprehod

    Najlepša rekreacija za vse tri je nedvomno takrat, kadar vadijo skupaj. Hči in mama se na sprehodu sprostita in spočijeta, babica pa »oddela« svoj trening. Zadovoljstvo ob vadbi je namreč pomemben dejavnik pri zagotavljanju motivacije in pozitivnega odnosa do vadbe.

    Zdrava, polna motivacije in dobro razpoložena boš lažje kos izzivom vsakodnevnega življenja. S tem zmanjšaš tudi možnost prezgodnjega pojava bolezni oziroma upočasniš njihov razvoj, zmanjšaš možnost poškodb in po njih hitreje okrevaš. Ker pa se jim ne moreš popolnoma izogniti, vseeno ne pozabi na zavarovanje WIZ Zdravje. Saj veš, pomlad ni čas za sedenje v čakalnici pri zdravniku, ampak za uživanje v prvih toplih in sončnih dnevih.

    Kako pa drugače skrbiš za svoje zdravje? V nekaj minutah lahko to preveriš z WIZovim barometrom zdravja. Na koncu te čaka ocena posameznega področja (gibanje, prehrana in stres) in napotki za še bolj zdravo življenje.