WIZ Blog

Nazaj

Športni multipraktiki

  1. avtor: WIZ | 12 mar 2016

    Le redno ukvarjanje z rekreacijo prinaša rezultate, to pa zahteva ustaljen ritem in urnik vsakodnevnih vaj. Rekreacija na način »bom, ko bo kaj časa« in »ah, danes ne morem, bom jutri« se običajno konča s tem, da mineta mesec ali dva brez potrebnega gibanja. Ustaljen urnik pa običajno za seboj potegne drugo težavo: monotonost. Ta posredno vpliva tudi na telo, še prej pa se loti duha. Vsak dan tek, vsak dan enaka trasa teka, vsak dan enako število kilometrov in ob isti uri. Sliši se kot živ dolgčas, še več, kot pravo mučenje!

    Kako popestriti vsakodnevno rekreacijo?

    Preprosto, le paleto športov moraš razširiti. To pomeni, da se ne smeš osredotočiti le na en šport, ne glede na to, kako močno ti je pri srcu. Športov je ogromno, še več pa je zanimivih vaj, zato ti z nekaj domišljije nikakor ne bi smelo postati dolgčas. Najprej odpri svojo glavo in se znebi nekaterih predsodkov. Morda ti kateri šport ni preveč všeč, a vseeno ima v sebi nekaj vaj, ki bodo popestrile tvojo vadbo. Nekaj preplavanih dolžin v bazenu dvakrat na mesec bo presekalo rutino, enako velja za kolesarski izlet, nordijsko hojo in popoldne, preživeto na drsalkah. Dober pristop je tudi iskanje elementov, ki jih ne obvladaš. Preval, salta, premet, ravnotežje, elementi borilnih veščin, vsega se je moč naučiti in v vsaki stvari najti zabavo in užitek, le k pravi rekreaciji je treba pristopiti in začeti z vadbo.

    Tehnika, glasba in družba

    Najboljši način za popestritev so na videz majhne spremembe. Največja med njimi je nedvomno tehnika. Vsak, ki se je po nekaj letih samoučenja lotil nadgradnje svojega športnega znanja s pomočjo učenja pravilne tehnike pri trenerju ali učitelju, bo potrdil, da je s pravo tehniko vadba nekaj povsem drugega. Najboljši in najcenejši način, da se naučiš res dobro smučati, je opravljen tečaj za učitelja smučanja. Pri plavanju se hitrost po nekaj urah dela s trenerjem močno poveča, ob tem pa se sočasno zmanjša napor. Tek na smučeh pod strokovnim nadzorom in tisti, ki se ga navadiš na polju za hišo, sta kot noč in dan. Pravo znanje in tehnika sta tisto, kar bo nedvomno popolnoma spremenilo užitek v vadbi.

    Glasba je lahko motivacija, spodbuda in način, da čas hitreje mine, nekaterim pa gre med vadbo močno na živce. Različne skladbe jim kvarijo ritem, motijo jih čepki slušalk v ušesih in še mnogo drugih stvari, povezanih z glasbo. Drugi si vadbe brez glasbene spremljave ne predstavljajo, zato si pred uvedbo te spremembe vzemi nekaj dni za test, preden kupiš drag predvajalnik glasbe in posebne slušalke, ki bodo na koncu obležale v predalu.

    Za mnoge, ki vadijo sami, je velika in dobrodošla sprememba pri vadbi družba. Morda greš na kolo s prijateljem, tečeš v paru ali se priključiš vodeni skupinski vadbi, kjer vas enako ali vsak po svoje vadi več. Družba ima več vplivov. Motivacija, tekmovalnost, pomoč pri določenih vajah in primerjava z drugimi rekreativci so koristi, ki jih prinaša vadba v skupini. V njej se posameznik lahko do neke mere skrije v množici, a s pravim odnosom ti bo množica predstavljala izziv in motiv za dodaten trud. Poleg tega se lahko v paru ali z ekipo ukvarjaš tudi z veliko ekipnimi športi, kot so badminton, tenis, odbojka, košarka, mali nogomet, hokej in podobno.

    Pestrost je pomembna

    Pestrost različnih oblik vadbe ni le zabavna, pač pa tudi nujna. Z različnimi vajami okrepiš telo bolj celovito, zato tudi poklicni športniki v svoje treninge dodajajo elemente drugih športov. Pri rekreaciji se običajno lotevamo ene ali dveh vrst vadbe, kar je velika škoda, saj je pestrost različnih športov zagotovilo, da bo vadba vedno prinesla kaj novega in zabavnega.

    Več različnih športov pa prinaša tudi več možnosti za poškodbe. Da bo obisk zdravnika manj stresen in cenejši, se zavaruj. Skleni WIZ Zdravje, dopolnilno zdravstveno zavarovanje, s katerim ti ne bo treba plačevati pregledov v primeru zlomov, zvinov in drugih poškodb. Pripravljen? Pozor. Zdaj!