WIZ Blog

Nazaj

Pasti profesionalne rekreacije

  1. avtor: Rene | 06 maj 2017

    Pri ukvarjanju s športom so bistvenega pomena trdna odločenost, cilj, motivacija in kanček trme. To te žene, da vsak dan vstaneš, si nadeneš pajkice in športne copate ter oddelaš predviden čas vadbe in vse izbrane vaje. Obenem pa potrebuješ tudi trezno glavo, ki te ves čas opominja na vse ostale sestavine pravilne rekreacije, o katerih se govori veliko premalo – počitek, zmernost, poslušanje svojega telesa ter brzdanje brezglave tekmovalnosti in želje po podiranju osebnih rekordov.

    Pasti profesionalne rekreacije

    V času, ko se končuje »zimsko spanje« in se celoletnim rekreativcem priključi veliko sezonskih, se močno poveča tudi število nepotrebnih poškodb med njimi. Razlogov za to je več:

    •    prehiter prehod »s pisarniškega stola na maratonsko traso«,
    •    previsoki cilji,
    •    neprimerna telesna (pred)pripravljenost,
    •    zanemarjanje signalov telesa (bolečine, »muskelfiber«, otekline, slabost),
    •    premalo hidracije,
    •    neprimerna prehrana, 
    •    premalo počitka in sprostitve.

    Če je za teboj nekaj zimskih mesecev sedenja za pisalno mizo ali na kavču, če imaš nekaj kilogramov preveč in ti zmanjka sape že po dveh nadstropjih stopnic, potem se ne moreš lotiti 10-kilometrskega teka s tempom 4:18 min/km.

    Rekreacija NI tekmovanje!

    Pogosta težava, ki jo naredi veliko rekreativcev, je, da si želijo prevelik napredek doseči v prekratkem času. Postavijo si za svoje telo in pripravljenost nerealne cilje, vsak nov dan pa je namenjen izboljšanju dosežkov preteklega dne. Tak pristop jih pogosto pripelje do poškodb, pretreniranosti in slabe volje, ki posledično mnoge odvrnejo od nadaljnjega ukvarjanja z rekreacijo.

    Rekreacija naj bo namenjena dobremu počutju, izboljšanju telesne pripravljenosti in uživanju v izbranih športih, ne pa neusmiljenemu tekmovanju in vsakodnevnemu postavljanju novih rekordov. Športna ura na zapestju naj služi za spremljanje srčnega utripa in premagane razdalje, šele kasneje pa se lahko posvetiš tudi hitrosti in tempu. Če je tvoje telo slabo pripravljeno, moraš najprej poskrbeti za osnovne pogoje za učinkovito vadbo (primerna telesna teža, primerna prehrana, dobro ogreto in razgibano telo pred vadbo), šele nato lahko začneš s postopnim izboljševanjem svojih rezultatom.

    Ne, trebuh ne izgine v dveh tednih

    Brzdanje začetnega navdušenja je pomembno za vzdrževanje motivacije na dolgi rok. Preveč navdušeno zagnan začetek se lahko ob poškodbah, bolečinah in dejstvu, da se mišice in odlična telesna pripravljenost ne bodo poznale že po enem tednu, kaj hitro spremeni v veliko razočaranje. Ne nasedaj čudežnim dietam in programom, ki te bodo v desetih dneh spremenili v brhko manekenko idealnih telesnih mer ali postavnega mišičastega reševalca iz vode. Kar se je nabralo v dolgih letih telesne neaktivnosti, zahteva kar nekaj časa in rednega dela – premišljene vadbe, počitka, prehrane in spremenjenega življenjskega sloga. Prav tako te do hitrih rezultatov ne bo pripeljala obsedena vadba trikrat na dan, zato si postavi realne cilje in v vadbi predvsem uživaj. Pri ciljih, načrtovanju vadbe in izbiri vaj ti lahko pomaga osebni trener ali pa se pridruži organizirani skupinski vadbi.

    Vadi, jej, pij in počivaj

    Za vsestransko krepitev telesa potrebuješ veliko različnih vaj, pri katerih vključiš čim več različnih mišic in sklepov. Za začetek je primerna hoja oziroma nordijska hoja, kasneje ji dodaš tek (če se da, se izogni teku po asfaltu) in si privoščiš nekaj kilometrov kolesarjenja. Ena najboljših vadb za telo je plavanje in če imaš možnost, plavaj vsaj eno uro na teden, še bolje pa dve.

    Poleg različnih vaj je za napredek ključnega pomena dovolj počitka, da si telo opomore in se v mišicah zacelijo mikro poškodbe. Ob počitku potrebuje telo še dovolj kakovostnega goriva (hrana), že med vadbo pa tudi dovolj pijače. Spremenjen način prehranjevanja, vadbe in počitka vodijo k spreminjanju življenjskega sloga, kar bo na koncu pozitivno vplivalo tudi na psihično počutje.

    Rekreacija je zakon!

    Če se rekreacije ihtavo lotiš na profesionalen način in greš izza pisarniške mize neposredno na maraton Franja, te nedvomno čakajo kilometri peklenskih muk, poškodbe, prizadeta samopodoba, poteptan ego ter obup in jeza zaradi lastnega neuspeha. Raje si s pomočjo osebnega trenerja naredi dober načrt, postavi si realne cilje in skrbno spremljaj svoj napredek ter poslušaj svoje telo. Še preden se pojavijo poškodbe, poskrbi za dopolnilno zavarovanje WIZ Zdravje, še bolje pa je, če upoštevaš navodila trenerja in si kljub veliki želji in vnemi med vadbo privoščiš tudi nekaj počitka.

    Kako pa drugače skrbiš za svoje zdravje? V nekaj minutah lahko to preveri z WIZovim barometrom zdravja. Na koncu te čakajo uporabni napotki za še bolj zdravo življenje na področju prehrane, gibanja in preprečevanja stresa.