WIZ Blog

Nazaj

O varnostnem pasu

  1. avtor: WIZ | 04 mar 2013

    Zakaj se je treba med vožnjo pripenjati?

    Leta 1959 je švedska tovarna Volvo patentirala tritočkovni pas, kakršnega uporabljamo tudi v današnjih avtomobilih in velja za enega najpomembnejših izumov v avtomobilski industriji. Volvo ga je začel takoj vgrajevati v svoje avtomobile, zavoljo boljše varnosti pa je patent brezplačno prepustil tudi drugim proizvajalcem avtomobilov.

    Varnostni pas je vez z življenjem

    Če ste med tistimi, ki se jim zdi, da se jim ni treba dosledno pripenjati z varnostnim pasom, naj vam bodo naslednji podatki v opomin, kako pomemben je varnostni pas v primeru prometnih nesreč: 

    • V primeru trka v oviro s hitrostjo okoli 50 km/h na nepripetega človeka, ki tehta 75 kg, pritisne sila, enaka 12 t – povedano drugače, na naše telo deluje enaka sila, kot če bi padli 10 m globoko. Pri večjih hitrostih pa ta sila skokovito narašča.
    • Odrasel človek lahko z močjo rok in nog zadrži težo telesa ob trku le do hitrosti 7 km/h.
    • Uporaba varnostnih pasov zmanjša število smrtnih žrtev in hudih telesnih poškodb za najmanj 40 %

    Policija pri najhujših prometnih nesrečah vedno znova ugotavlja, da bi bile lahko posledice bistveno blažje, če bi vozniki in potniki v vozilu dosledneje uporabljali varnostni pas. Po podatkih Javne agencije RS za varnost prometa bi bilo v Evropski uniji vsako leto 7000 mrtvih manj, če bi vsi uporabljali pas. V Sloveniji pa bi med vozniki in sovozniki beležili od 12 do 15 smrtnih žrtev manj.

    Pripnite se in doživite!

    V ponedeljek, 11. marca, se je s sloganom Pripnite se in doživite! začela enotedenska preventivna akcija, ki jo vodi in koordinira Javna agencija RS za varnost prometa, namenjena pa je osveščanju o tem, kako pomembna je uporaba varnostnega pasu med vožnjo.

    Med vožnjo se pripne 93 % voznikov, 94,5 % sopotnikov na sprednjih in 81 % na zadnjih sedežih. Na zadnjih sedežih se pripne skoraj 92 % otrok, a le dobrih 66 % odraslih. Pa vendarle so posledice nepripenjanja na zadnjih sedežih lahko prav tako hude – tudi za ostale potnike v vozilu. Nepripeti potniki na zadnjih sedežih namreč kar za petkrat povečajo tveganje za smrt potnikov na sprednjih sedežih!

    Lani je v Sloveniji v prometnih nesrečah umrlo 129 oseb. Med vozniki osebnih vozil in potniki, ki so v nesrečah umrli, pa jih kar 45 % ni uporabljalo varnostnega pasu. Letos je v prometnih nesrečah umrlo šest voznikov osebnih vozil in dva sopotnika; polovica od teh ni bila pripetih, s čimer bi si izdatno povečali možnost preživetja.

    Preventivni akciji se je pridružila tudi policija, ki bo opravljala nadzor nad uporabo varnostnih pasov na območju celotne države. Naj vas ob tem spomnimo, da se po 33. členu Zakona o pravilih cestnega prometa voznika ali potnika, ki ni pripet z varnostnim pasom, kaznuje z globo v višini 120 evrov.

    Mi vam ob tem polagamo na srce varnostnega pasu ne uporabljajte zgolj zaradi kazni, ki vas lahko doleti, pač pa zato, ker vam lahko reši življenje.

    Srečno in varno vožnjo vam želi vaša ekipa WIZ!

    Oglejte si posnetek o razvoju tritočkovnega varnostnega pasu pri podjetju Volvo: