WIZ Blog

Nazaj

Ko zmanjka goriva

  1. avtor: WIZ | 26 nov 2014

    Včasih se zgodi kaj prav neverjetnega, da še sam komaj verjameš, da se (ti) je to res zgodilo. Da ti zmanjka goriva v avtu, na primer. Ko boš kasneje o tem komu pripovedoval, bo prvi odziv skoraj zagotovo: "Kako pa se ti je to sploh lahko zgodilo?" No, ti imaš za nastalo težavo seveda povsem logično razlago.

    Zakaj zmanjka goriva (in zakaj se to ne bi smelo zgoditi)?

    Zdi se, da se težave, povezane z nenadoma praznimi rezervoarji za gorivo, pojavljajo ne glede na to, kako na gosto so ob cestah posejane bencinske črpalke in kako dobri sistemi za opozarjanje na prenizko količino goriva so v avtu. Ko se pokaže opozorilo za (pre)majhno količino goriva v rezervoarju, se je treba čim prej ustaviti na bencinski črpalki in natočiti gorivo, saj ga najpogosteje zmanjka ravno zaradi odlašanja z obiskom črpalke.

    Je prazen rezervoar za gorivo edina težava?

    Med ljudmi kroži veliko urbanih legend o tem, kaj vse lahko potegne za seboj prazen rezervoar za gorivo. Poškodbe katalizatorja, zamašene šobe sistema za vbrizgavanje goriva, zrak v sistemu, pregrevanje črpalke za gorivo in podobno, vendar je le malo od tega res. V sistem za dovod goriva ne bo posrkalo "smeti" z dna rezervoarja za gorivo, saj ima namreč vrsto filtrov in mrežic, ki zadržijo morebitne trdne delce (po domače smeti), poleg tega pa je cev za gorivo nameščena na najnižji točki rezervoarja in bi morebitne "smeti" posrkalo že prej. Ko zmanjka goriva, se motor ustavi, skupaj z njim pa se ustavi tudi črpalka, zato ne bo delovala "na suho" in se pregrela. Pri nekaterih znamkah vozil nastanejo težave zaradi zraka v sistemu, ki ga je črpalka potegnila v zadnjih nekaj sekundah, preden se je motor ustavil. Dovod goriva je treba odzračiti, za kar pa boš najverjetneje potreboval mehanika. Pri večini vozil je dovolj ponovno natočiti gorivo in kmalu bo motor spet stekel.

    Kaj storiti, da bo goriva vedno dovolj?

    Najprej je treba varovalne mehanizme vzpostaviti pri sebi:

    • Določi si spodnjo mejo, pri kateri boš (najkasneje) obiskal črpalko. To je lahko položaj kazalca na merilniku, ko prične svetiti opozorilna lučka, ko potovalni računalnik kaže, da je goriva samo še za 100 km poti ali kaj podobnega.
    • Bodi discipliniran! Ko je treba, ne odlašaj z odhodom na črpalko, pač pa zavij na prvo, na katero naletiš.
    • Poskrbi, da bo merilnik za količino goriva deloval brezhibno.
    • Nikar se slepo ne zanašaj na potovalni računalnik, saj se lahko podatek o kilometrih, ki jih še lahko prevoziš, zelo hitro spremeni.

    Spremljaj svojo povprečno porabo. Vedno natoči gorivo do vrha, nato pa iz prevoženih kilometrov in natočenega goriva izračunaj povprečno porabo. Nekateri na ta način dokaj natančno vedo, koliko kilometrov še lahko prevozijo.

    Ampak, saj veš, ne glede na vse varovalke in dobre namene se včasih preprosto zgodi. Če imaš poleg osnovnega kritja WIZ Obvezno sklenjeno še dodatno kritje WIZ Asistent, bodo svetovalci iz asistenčnega centra poskrbeli, da te bo pooblaščeni izvajalec čim prej rešil iz zagate. Pa veliko srečnih kilometrov ti želimo!