WIZ Blog

Nazaj

Kako pravilno voziti v krožiščih?

  1. avtor: WIZ | 25 avg 2013

    Uvedba krožnih križišč se je v Sloveniji izkazala za uspešno. Krožišča predstavljajo učinkovit ukrep umirjanja hitrosti in zmanjšujejo posledice prometnih nesreč. Povečujejo tudi pretočnost in pozitivno vplivajo na zmanjševanje hrupa in emisij s strani motornih vozil.

    Raziskave kažejo, da se je tam, kjer so bila ''klasična'' nivojska križišča preurejena v krožna, v nekaterih primerih število prometnih nesreč zmanjšalo celo za 50 %, število poškodovanih pa za 75 %, ker:

    • so hitrosti vozil manjše,
    • je število TMT (točk možnega trčenje) manjše,
    • ni možnosti za huda čelna trčenja,
    • so zelo redka pravokotna bočna trčenja.

    Kljub vsemu za vožnjo v krožiščih veljajo posebna pravila, ki jih je dobro občasno tudi ponoviti. Tako povzemamo sporočilo Javne agencije RS za varnost prometa in vam svetujemo, da ta pravila dosledno upoštevate.  

    Osnovna pravila:

     

    • Vsi uvozi so označeni s prometnim znakom križišče s prednostno cesto. To pomeni, da imajo prednost vozila, ki že vozijo v krožnem križišču.
    • Promet v krožnem križišču poteka v nasprotni smeri gibanja urinih kazalcev.
    • V krožnem križišču ne ustavljamo in ne vozimo vzvratno.
    • Pri vključevanju v krožno križišče ni treba vklopiti desnih utripalk. Vklopimo jih le, če je krožno križišče izvedeno tako, da je izvoz, po katerem želimo zapustiti krožno križišče, v neposredni bližini uvoza.
    • Pri zapuščanju krožnega križišča je treba pravočasno (ne prehitro in ne prepozno) vklopiti desne utripalke, najbolje takoj za zadnjim uvozom.
    • S prehitrim vklopom (pred zadnjim uvozom) lahko zavedemo voznika, ki se želi vključiti v krožno križišče, to pa je nevarno.
    • S prepoznim vklopom (tik pred izvozom) tvegamo nalet vozila od zadaj in zmanjšujemo prepustnost križišča (vozniki na uvozu nas čakajo, misleč, da bomo nadaljevali vožnjo po križišču).
    • Na večini krožnih križišč čez uvozni/izvozni krak poteka prehod za pešce in kolesarje, ki jim moramo dati prednost. Ustavimo pred prehodom in počakamo, da prečkajo cesto, nato nadaljujemo vožnjo in ustavimo tik pred uvozom v krožno križišče v t. i. niši, če moramo pustiti mimo kakšno vozilo. Ustavitev na prehodu za pešce in na prehodu za kolesarje ni dovoljena.

    Zgoraj opisana pravila so logična in jasna, pa vendar se velikokrat zgodi, da jih vozniki ne upoštevajo in s tem povzročajo slabo voljo in nevarnost za druge udeležence v prometu. Vse to na zabaven, še vedno pa poučen način, opisuje zapis na blogu »NuckinFuts«, ki ga priporočamo v branje že zaradi humorja :).

    Srečno in varno vožnjo vam želi vaša ekipa WIZ!